مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: ۶ بازارچه صنایع‌دستی در شهرستان‌های مختلف استان گلستان در حال ساخت است.

۶ بازارچه صنایع‌دستی در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره حمایت‌های لازم برای رونق صنایع دستی استان اظهارداشت: زیرساخت 6 بازارچه صنایع دستی در حال ساخت در استان گلستان با اعتبار 90 میلیارد ریال ساماندهی و تکمیل خواهد شد.

وی گفت : اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان برای تکمیل و پیشرفت عملیات ساخت 6 بازارچه صنایع دستی در حال ساخت استان اعتباری در حدود 90 میلیارد ریال در سال مالی 99 پیش‌بینی کرده است.

تجری با اشاره به احداث بازارچه‌های صنایع دستی از ابتدای سال 95 تا کنون در استان افزود:  این اداره کل از سال 95 تاکنون در سطح شهرستان‌های علی آبادکتول، کردکوی، مراوه‌تپه، آق‌قلا، مینودشت و گالیکش اقدام به طراحی و ساخت بازارچه‌های صنایع دستی با اعتبار درحدود 45 میلیارد ریال کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: این اداره کل آمادگی خود در صورت تخصیص و تامین اعتبارات لازم برای تکمیل بازارچه صنایع‌دستی در سطح همه شهرستان‌های سطح استان را دارد.

تجری افزود: ایجاد و رونق باجه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی در مجموعه‌های اقامتی ،گردشگری و تاریخی یکی از اهداف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان است که می‌تواند ظرفیت‌های صنایع دستی استان را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار