بارش حدود ۹۷ میلی‌متری باران در شرق استان گلستان و وقوع سیل در این خطه شمالی ایران با وجود برخی خسارت‌ها مانند واژگونی چند خودرو، تخریب دیوار منازل و دامداری‌ها و بسته‌شدن جاده‌های روستایی تلفات جانی نداشت.

سیل شرق گلستان تلفات جانی نداشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، به گفته اهالی روستاهای بخش لوه شهرستان گالیکش در محدوده پارک ملی گلستان باران شدید از حوالی ساعت ۶.۳۰ صبح امروز آغاز و با تداوم یک ساعته مشکلاتی را ایجاد کرد.

علاوه بر این ۲ خودرو هم در محدوده روستای دارآباد به دلیل شدت سیلاب واژگون شدند که سرنشینان آن ها با کمک اهالی نجات یافتند.

همچنین طبق اعلام هواشناسی گلستان در شهرستان مینودشت بامداد امروز و طی ۳ ساعت حدود ۱۰۰ میلیمتر باران بارید که نتیجه آن، آبگرفتگی معابر شهری و دشواری تردد برای وسایط نقلیه بود.

سیدرضا قادری مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت که کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ارزیابی دقیق خسارات سیل راهی روستاهای شرق استان شدند.

به گفته وی، علاوه بر لووه و دارآباد، روستاهای اجن قره خوجه و قانجق شهرک گالیکش هم دچار خسارت هایی مانند قطعی راه دسترسی و تخریب دیوار منازل و دامداری ها شد.

استان سیل خیز گلستان در سال های اخیر همواره شاهد این پدیده قهری بوده است.

گسترده ترین و مشهورترین سیل گلستان فروردین سال گذشته رخ داد که در آن تعداد زیادی از مناطق شهری به خصوص در آق قلا و گمیشان دچار سیلاب و آبگرفتگی بزرگی شدند بطوریکه ارتفاع آب در برخی نقاط به ۳ متر رسید و همه چیز را غرق کرد.

ویران شدن هزاران خانه، تخریب گسترده زیرساخت ها، مرگ ۱۱ نفر، مشکلات بهداشتی و آسیب های اجتماعی و خسارت بیش از ۴۸ هزار میلیارد ریالی از جمله نتایج این سیل بود.

پیش از آن و در مرداد سال ۱۳۸۰ هم سیل دیگری در گلستان رخ داد که با حدود ۵۰۰ کشته به پرتلفات ترین سیل ایران مشهور است.

در جریان این سیل دهها نفر مفقود و تعداد زیادی از اجساد کشف شده نیز هیچگاه شناسایی نشدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار