مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان از پر و مسلوب المنفعه کردن 218 حلقه چاه غیرمجاز طی سال گذشته خبر داد.

انسداد 218 حلقه چاه غیرمجاز در گلستان/ خط و نشان برای آبخوان‌خواران

به گزارش گلستان ۲۴ به نقل از فارس از گرگان، عبدالاحد باشقره امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 218 چاه غیرمجاز در سال 1398 در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر شده است.

وی تصریح کرد: با انسداد 218 حلقه چاه غیرمجاز در استان گلستان به میزان 2 میلیون و 850 هزار مترمکعب از برداشت غیرمجاز منابع آب استان جلوگیری شده است.

*فرونشست زمین و کاهش کیفیت آب نتیجه برداشت‌های بی‌رویه

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان با تاکید بر ارتباط و همکاری دستگاه قضائی برای برخورد با آخوان‌خواران و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی افزود: آبخوان‌خواران بدانند که در امان نیستند.

باشقره با اشاره به اینکه برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی خواهد شد، گفت: کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری به دنبال دارد.

* برای صیانت از منابع آب از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم

وی؛ لوله‌زایی، فرونشست زمین، افزایش هزینه بهره‌برداری از آبهای زیرزمینی به دلیل نیاز به کف شکنی و جابجایی چاه‌ها، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را از جمله آسیب‌های برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی برشمرد.

باشقره؛ انسداد چاه‌های غیرمجاز و برخورد با آبخوان‌خواران را مسئله‌ای مهم خواند و افزود: با توجه به اهمیت موضوع، این شرکت از هیچ کوششی در راستای صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار