مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان با بیان اینکه سدسازی در استان گلستان دارای توجیه است گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد آب‌های سطحی استان از طریق احداث سدها و آب‌بندان‌ها مهار می‌شود.

 بیش از ۷۰ درصد آب‌های سطحی در استان گلستان مهار می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ علی نظری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز و بیش‌ از حد شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها اظهار داشت: رودخانه‌ها محل تأمین مصالح ساختمانی نیستند و باید مانند یک موجود زنده با آنها برخورد شود.

وی افزود: پس از وقوع سیلاب و زمانی که مازاد شن و ماسه در بستر رودخانه انباشت شد مجاز هستیم که بخشی از آن را برداشت کنیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به سیل‌خیزی گلستان گفت: در هیچ جای دنیا امکان جلوگیری از وقوع سیلاب وجود ندارد اما می‌توان با برخی اقدامات خسارت‌های ناشی از آن را کاهش داد.

وی با اشاره به سدسازی‌های انجام شده در استان بیان کرد: احداث‌ سد در مناطق مختلف استان مخاطرات ناشی از سیل را تا حد زیادی کاهش داده است. اگر در سیل‌های مهیب سال‌های 80 و 81 سد گلستان وجود نداشت، برخی از شهرهای استان مانند گنبدکاووس ویران می‌شدند.

 

نظری ادامه داد: دیواره‌سازی و مهندسی رودخانه‌ها، تعیین حریم بستر رودخانه برای جلوگیری از دست‌درازی و ساخت و ساز در این مناطق و همچنین شناسایی نقاط پُرخطر برای کاهش خسارت سیل در دستور کار قرار دارد.مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان با بیان اینکه سدسازی در استان گلستان دارای توجیه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 70 درصد آب‌های سطحی استان از طریق احداث سدها و آب‌بندان‌ها مهار می‌شود. با توجه به کمبود منابع آبی می‌توانیم با احداث سدهای دیگر از آب‌های سطحی استفاده بهینه کنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار