معاون اجرایی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت که از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون روزانه چهار میلیون ماسک توسط واحدهای صنعتی وابسته به این نهاد تولید و در قالب بسته های معیشتی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

تولید روزانه چهار میلیون ماسک در ستاد اجرایی فرمان امام

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، عبدالعلی صاحب‌محمدی شامگاه یکشنبه در آیین آغاز مرحله دوم رزمایش همدلی و احسان در گرگان اظهار داشت: علاوه بر آن روزانه ۲۵۰ تن ژل و محلول‌ضدعفونی کننده و هر هفته ۲ هزار و ۵۰۰ کیت تشخیص کرونا در این واحدها تولید می‌شود.

وی بیان کرد: این نهاد همچنین در مرحله اول ۲۰۰ هزار کیت تشخیص و ۴۵۰ هزار گان را تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داد.

معاون اجرایی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) افزود: برای تولید و تامین اقلام دارویی، تجهیزات و مواد ضدعفونی کننده در این نهاد بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده و ۱۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش هم به صنوف آسیب دیده از کرونا اختصاص یافت.

وی ادامه داد: برای تامین و توزیع بسته‌های معیشتی، اقلام بهداشتی و خدمات دیگر در ایام کرونا بیش از پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه مستقیم توسط این نهاد اختصاص یافت.

استاندار گلستان هم در این مراسم گفت که ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تاکنون ۳۹ مدرسه در استان ساخته و علاوه بر آن قرار است ۱۷ واحد دیگر هم در مناطق گوناگون استان احداث شود.

هادی‌ حق‌شناس اظهار داشت: ساخت این مدارس با اولویت شبانه‌روزی در شرق استان می‌تواند مشکل ۳۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل استان را برطرف کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار