استاندار گلستان گفت: هر واحد صنفی و خدماتی که از اجرای مصوبه‌های ستاد کرونا سر باز بزند با صاحبان برخورد و آن واحد صنفی یا خدماتی پلمب می‌شود.

استاندار گلستان: هر واحد صنفی برخلاف پروتکل‌ها عمل کند پلمب می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، با قدردانی از زحمات کادر پزشکی و پرستاران برای درمان بیماران کرونایی اظهار داشت: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرستان‌های 14گانه در وضعیت قرمز قرار دارند و در همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بیمار کرونایی بستری داریم.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان، بستری‌شدگان و جان‌باختگان در اسفندماه پارسال بیشتر از پیک دوم شیوع کرونا در استان بود، افزود: تعداد بیمارانی که امروز در بیمارستان‌های استان بستری هستند تقریبا به نصف بیمارانی است که در اسفندماه داشتیم. ضمن اینکه تعداد فوتی‌ها در اثر کرونا نیز نسبت به اسفندماه کمتر شده است.

استاندار گلستان گفت: البته این دلیلی نمی‌شود که مردم و صنوف مختلف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند زیرا در صورت عدم مراقبت، ممکن است وضعیت مشابه اسفندماه پیدا کنیم.

وی بیان داشت: در پیک دوم شیوع بیماری کرونا در استان متأسفانه قدرت سرایت و انتقال بیماری بیشتر شده است و افراد به راحتی بیمار و ناقل می‌شوند. در شرایط کنونی همه باید دست به دست هم بدهند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم و جلوی شیوع بیشتر آن را بگیریم.

حق‌شناس علت اوج‌گیری دوباره کرونا را در استان عدم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی دانست و گفت: به‌علت عدم رعایت فاصله‌گذاری، برگزاری مراسمات مختلف از عروسی گرفته تا عزا، نزدن ماسک و غیره آمارها در استان صعودی شده است.

وی با اشاره به اجرای کامل پروتکل‌های شهرهای قرمز در استان و تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌ها گفت: دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت و سازمان صنعت، معدن و تجارت وظیفه نظارت بر اجرای بخش زیادی از مصوبه‌های ستاد کرونا را دارند و در صورت مشاهده تخلف باید آن را به نیروی انتظامی و تعزیرات اطلاع دهند تا برای متخلفان پرونده تشکیل شود.

استاندار گلستان درباره اجرا نشدن بخشی از مصوبه‌های ستاد کرونا و کم توجهی برخی اصناف و واحدهای خدماتی تصریح کرد: هر واحد صنفی و خدماتی که از اجرای مصوبه‌های ستاد کرونا سر باز بزند با صاحبان برخورد و آن واحد صنفی یا خدماتی پلمب می‌شود.

وی گفت: در هفته گذشته با اعمال محدودیت‌های مختلف روند افزایشی ابتلا به بیماری و بستری در استان کمی کند شده و امیدواریم تا هفته آینده، وضعیت استان تثبیت شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار