سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی گفت: صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران بخش فرآوری میوه حمایت می‌کند.

سرمایه گذاران حوزه فرآوری میوه حمایت می‌شوند
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی گیلکی سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: با تشویق و ترغیب مدیریت صنایع تبدیلی تا کنون ۵ واحد فرآوری انواع میوه خشک با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومان در استان ایجاد شده است.

او افزود: این واحد‌های علاوه بر ایجاد ۱۲۰ فرصت شغلی دائم، توان جذب و فرآوری ۳ هزار و ۶۰۰ تن انواع میوه را دارند.

گیلکی ادامه داد: پراکنش واحد‌ها از نظر جغرافیایی به شکلی است که سه واحد در شهرستان آزادشهر، یک واحد در شهرستان گنبد و یک واحد در شهرستان رامیان واقع شده و در خدمت باغداران هستند.

اوگفت: تولید میوه خشک از ابعاد مختلف اقتصادی با ایجاد ارزش افزوده گا‌ها تا سه برابر دارای اهمیت ویژه است که در سرمایه‌گذاری‌های استان با توجه به ضرورت‌ها و تضمین‌های موجود در صدر اولویت‌ها است.

گیلکی ادامه داد: تولید میوه خشک از جهات مختلف من جمله کاهش ضایعات، افزایش ماندگاری، کاهش هزینه‌های نگهداری، افزایش مدت نگهداری، صادرات، شکل مصرف، و ارزش افزوده بالا می‌تواند به توسعه باغ‌های استان و افزایش درآمد‌های اقتصادی کمک کند.

او افزود: مدیریت صنایع تبدیلی آمادگی جذب ، پذیرش و حمایت از سرمایه گذارن در ابعاد فنی و مشاوره‌ای و تامین تسهیلات برای احداث واحد‌های فرآوری انواع میوه را دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار