مومنی نسبت به شیوع مگس مدیترانه ای در غرب گلستان هشدار داد.

شیوع آفت مگس مدیترانه ای در غرب گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان در گرگان گفت: آفت مگس مدیترانه ای در غرب استان در حال شیوع است و باغداران شهرستان کردکوی باید نسبت به مبارزه با این آفت اقدام کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی کردکوی ادامه داد: آفت مگس مدیترانه‌ای بسیار خطرناک است و در اکثر باغات سیاه ریشه می‌تواند فعالیت کند.

 

مومنی یادآور شد: در صورتیکه باغداران نسبت به مبارزه با این آفت اقدام نکنند مگس مدیترانه ای می‌تواند به ۹۰ درصد از محصولات باغات آسیب وارد کند.

 

وی افزود: مگس مدیترانه ای باعث ریزش میوه قبل از برداشت و کاهش کیفیت میوه می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی کردکوی افزود: برداشت به موقع محصول و دفع میوه های آلوده در عمق ۵۰ سانتی متری زمین می تواند باعث کاهش خسارت به باغات از طریق این آفت شود.

 

مومنی یادآور شد: به باغداران درختان شلیل، هلو و خرمالو توصیه می کنیم در صورت مشاهده آفت مگس مدیترانه ای نسبت به برداشت زودهنگام  اقدام کنند.

 

وی گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان، مشاوره لازم را برای مقابله شیمیایی و بیولوژیک با این آفت به کشاورزان و باغداران ارائه می کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی کردکوی بیان کرد: همچنین کشاورزانی که پنبه، شالی و سویا کشت کردن نسبت به مبارزه با آفات با نظر کارشناسان و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی اقدام کنند.

 

مومنی یادآور شد: با توجه به اینکه در آینده نزدیک توزیع سوخت بین کشاورزان صورت می‌گیرد درخواست داریم که کشاورزان حتماً نسبت به پلاک‌گذاری تراکتور اقدام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار