رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان از آماده بودن ۱۰۵۰ تن بذر پنبه برای توزیع بین کشاورزان گلستانی خبر داد.

۱۰۵۰ تن بذر پنبه آماده توزیع بین کشاورزان گلستانی است
به گزارش گلستان ۲۴؛ علی موسی خانی، رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از افزایش ۱۱۵ درصدی تولید پنبه در گلستان خبر داد.

او افزود: کشاورزان گلستانی امسال ۳۳ هزار تن وش پنبه در ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین تولید و به ۹ کارخانه پنبه پاک کنی استان تحویل داده اند.

موسی خانی قیمت خرید پنبه را بین ۶ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: رشد قیمت پنبه طی دو الی سه سال اخیر موجب رضایت کشاورزان و افزایش کشت این محصول شده است.

او ادامه داد: بحث پایش آفات توسط سازمان جهادکشاورزی استان، کنترل منظم از سوی کشاورزان و آب و هوای مناسب از جمله عواملی است که موجب رشد خوب این محصول شده است.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: پیش بینی می‌شود سطح زیر کشت پنبه در سال آینده تا ۲۵ هزار هکتار افزایش پیدا کند.

موسی خانی ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۵۰ تن بذر در داخل استان تولید شده که در زمان مناسب در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار