استاندار گلستان، تنوع محصولات کشاورزی و صنعت مرغداری را از مهمترین مزیت‌های این استان دانست و گفت: گلستان با داشتن هزار واحد تولید مرغ گوشتی، دومین تولید کننده مرغ کشور است که تلاش داریم با حمایت از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این بخش، جایگاه استان را حفظ کرده و یا ارتقا دهیم.

گلستان دومین تولید کننده مرغ کشور است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از هادی حق شناس روز پنجشنبه در هنگام بازدید از شرکت صنایع زنجیره‌ای کاسپین طلایی چیکا گنبدکاووس اظهار داشت: این مجموعه تولیدی یکی از بزرگترین واحدهای تولید مرغ و تخم مرغ به لحاظ وسعت و میزان تولید در کشور است که با تکمیل تمامی واحدهای زنجیره تولید پیش بینی شده آن، بر وسعت فعالیت آن افزوده خواهد شد.

وی، حمایت از این گونه واحدها را مهم دانست و افزود: تاکنون بخش زیادی از زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه جاده دسترسی، برق، آب، گاز و مخابرات این واحد تولیدی انجام شده و بخشی کمی از این زیرساخت‌ها باقی مانده‌ که به زودی تکمیل می شود.

حق شناس اضافه کرد: با رفع باقی‌مانده زیرساخت‌های مورد نیاز این مجموعه تولیدی، در هفته دولت امسال بخش‌های دیگری از این مجموعه تولیدی به بهره برداری خواهد رسید.

دراین بازدید که تعدادی از مدیران کل گلستان به همراه معاون اقتصادی استاندار و نیز فرماندار ویژه گنبدکاووس حضور داشتند، بر ضرورت رفع مشکلات زیرساختی باقی مانده مجموعه تولیدی کاسپین طلایی چیکا تاکید شد.

ساخت واحد تولید خوراک دام به ظرفیت هزار تن در روز، راه‌اندازی واحدهای تولید مرغ تخم گذار به ظرفیت سه میلیون قطعه در قالب ۱۰ سالن تولیدی که تاکنون چهار واحد آن افتتاح شده، ساخت واحد پرورش جوجه یکروزه به ظرفیت یک و نیم میلیون قطعه در هر دوره، احداث سردخانه با ظرفیت سه هزار تن، احداث یک واحد گلخانه به مساحت یک هکتار و راه‌اندازی واحد پرورش دام سبک به ظرفیت ۲۰ هزار راس بخشی از واحدهای تولیدی در این مجموعه ۴۵۰ هکتاری است که با تکمیل همه واحدها برای هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان منطقه فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

همچنین دکتر محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری ۱۸ بهمن پارسال، دو مرحله زنجیره تولید تخم مرغ این واحد تولیدی را افتتاح کرده بود.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار