از جبران خسارت کرونا به آبزی‌پروران تا راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری

توسعه کشت گیاهان دارویی در گرگان

محمد حمیدی، فرماندار گرگان با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه کشت گیاهان دارویی گفت: یکی از موضوعات مهم در این بخش توجه به توسعه صنایع تبدیلی محصولات است و در این خصوص 6 میلیارد ریال برتی جهت خرید تجهیزات از محل کمک‌های فنی و اعتباری بخش باغبانی جهاد کشاورزی استان اختصاص داده شد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به کشت گل محمدی و زعفران در روستاهای شاهکوه، چهارباغ و زیارت و تولید گیاهانی از قبیل نعناع فلفلی و گل گاوزبان در نواحی میانی و پایین شهرستان، اعتبار 5 دستگاه خشک‌کن و 2 دستگاه عرق‌گیر پیش‌بینی شده است.

حمیدی با اشاره به کشت گیاهان دارویی در 100 هکتار از اراضی شهرستان گرگان گفت: حمایت از صنایع خرد شهرستان با توجه به تراکم کشت گیاهان برای توسعه و ترویج آن در اولویت قرار دارد.

گلستان سومین تولیدکننده پیله تر ابریشم در کشور

عبدالغفور تخله، مدیر امور دام جهادکشاورزی استان اظهارداشت: نوغان داران بهار هر سال هم زمان با رویش برگ در سرشاخه‌های درختان توت، کار پرورش کرم ابریشم را آغاز می‌کنند و برداشت آن را تا اوایل تیر ادامه می‌دهند.

وی گفت: امسال هفت هزار جعبه تخم نوغان بین متقاضیان نوغانداری در گلستان توزیع شده و ظرفیت پرورش کرم ابریشم در استان در دو سال گذشته دو برابر شده است.

به گفته تخلفه، رامیان، مینودشت، گنبد کاووس، مراوه تپه، علی آباد کتول، کلاله، گالیکش و آزادشهر مرکز پرورش کرم ابریشم در گلستان هستند.

وی با بیان اینکه گلستان پس از گیلان و خراسان رضوی سومین تولیدکننده پیله تر ابریشم در کشور است، اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله‌تر 36 هزار تومان تعیین شده است.

جبران خسارت کرونا به آبزی‌پروران

اداره کل شیلات گلستان با صدور اطلاعیه‌ای از جبران خسارت کرونا به بخش آبزی پروری خبر داد.

پیرو اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مقرر شده است به مشاغل آسیب‌دیده ناشی از بیماری کرونا تسهیلات پرداخت شود.

این تسهیلات برای کمک به واحدهای اقتصادی که از بیماری کرونا دچار آسیب شده‌اند، پرداخت خواهد شد.

شیلات گلستان از کلیه آبزی پروران استان تقاضا کرد در ابتدا ضمن مطالعه شرایط و ضوابط پرداخت تسهیلات از قسمت تسهیلات کرونا در سامانه کارا (kara.mcls.gov.ir) نسبت به ثبت نام در سامانه مذکور اقدام کنند.

حمایت تسهیلاتی از مدارس غیردولتی در استان

رئیس مدارس غیردولتی آموزش و پرورش استان اعلام کرد: در استان 429 مدرسه غیردولتی و 300 پیش دبستانی وجود دارد. ضمن اینکه حدود 500 مرکز غیردولتی شامل آموزشگاه‌های زبان و مراکز علمی آزاد در استان فعال است.

محمدتقی قربان‌نیا درباره مصوبه حمایت از مدارس غیردولتی افزود: این حمایت‌ها تا 30 درصد نیروها شامل تسهیلات خواهد شد و قرار است تا سقف 16 میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت شود.

راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از راه‌اندازی مرکز جامع خدمات سرمایه‌گذاری در استان خبر داده و آن را امری موثر برای تسهیل در امر سرمایه‌گذاری دانست.

ابراهیم کریمی در این باره اظهارداشت: در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت موافقت با طرح، در همان‌جا استعلام‌های موردنیاز صادر می‌شود.

وی گفت: امسال احیای واحدهای تولیدی راکد، به ظرفیت واقعی‌ رساندن واحدهای نیمه فعال و افزایش ظرفیت واحدهای فعال را دنبال می‌کنیم. برای تحقق این موضوعات کلینیک عارضه‌یابی در استان راه‌اندازی شد.

کریمی بیان داشت: تاکنون یک بار در تمامی شهرستان‌ها ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار و حدود یکصد پرونده در شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اخذ شد.

ممنوعیت پروازهای ورزشی در سایت درزانو

در آستانه فرا رسیدن تعطیلات عید سعید فطر در نشستی که برای ساماندهی سایت ورزش‌های پروازی کردکوی برگزار شد ابراهیم قدمنان، فرماندار این شهرستان با اشاره به اینکه هنوز هم خطر شیوع و گسترش ویروس کوید 19 در سطح شهرستان کاملا از بین نرفته است گفت: در این زمینه تدابیر و تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز مجدد ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هرگونه پروازهای ورزشی در سایت درزانو و دیگر سایت‌های شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است و با متخلفان احتمالی نیز مثل گذشته برابر قانون برخورد خواهد شد.

قدمنان به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در مناطق کوهستانی با توجه به ظرفیت‌های بالقوه این منطقه اشاره کرد و افزود: این منطقه دارای 7 روستا با پیشنه تاریخی، فرهنگی و مذهبی بسیار خوب است که می‌تواند مورد توجه مسئولان در فراهم سازی زیرساخت‌ها گردشگری قرار بگیرد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار