سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان گلستان از تشکیل 524 فقره پرونده به ارزش تخلفاتی بیش از 3 میلیارد و 400 میلیون ریال طی چهار ماهه امسال خبر داد.

جریمه 3 میلیارد و 400 میلیون تومانی قاچاقچیان چوب در گلستان/ تراژدی تلخ و تکراری قطع درختان جنگلی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، حسین نجف‌زاده صبح امروز در خصوص وضعیت قاچاق چوب و قطع درختان جنگلی در استان گلستان اظهار کرد: طی مدت چهارماهه امسال 524 فقره پرونده برای متخلفانی که مبادرت به حمل و قاچاق چوب درختان جنگلی کمیاب «چوب و هیزم» کردند تشکیل شد که ارزش تخلفاتی این پرونده‎ها بیش از 3 میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه جنگل‌های استان گلستان در معرض شدید قطع و قاچاق درختان جنگلی کمیاب قرار گرفته است این وضعیت را تراژدی تلخ در جنگل‌های شمالی برشمرد و تصریح کرد: برای حفظ و صیانت از جنگل همه باید دست به کار شوند و عدالت زیست محیطی نیز باید از حقوق جنگل در مقابل نابودی دفاع کند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان گلستان افزود: تعزیرات حکومتی بر اساس اختیارات قانونی خود رسیدگی ویژه به گزارشات اداره کل منابع طبیعی استان در حوزه حمل و قاچاق درختان، چوب، هیزم و سایرمحصولات جنگلی را در دستورکار رسیدگی‌های شعب خود قرار داده است.

نجف‌زاده در خصوص تشکیل پرونده‌های قاچاق چوب در استان گفت: متهمان علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به نفع مرجع کاشف مبلغ 2 میلیارد و 940 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این راستا و یا سایر تخلفات اقتصادی و صنفی، موضوع را از طریق سامانه 135 به تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان گلستان همچنین از محکومیت و پرداخت جزای نقدی یک شرکت بازرگانی خدمات کشاورزی به اتهام گرانفروشی جو خبر داد.

به گفته نجف‌زاده؛ بر اساس شکایت شرکت تعاونی کشاورزی دامداران استان البرز و گزارش سازمان صمت استان گلستان پرونده اتهامی شرکت خدماتی کشاورزی در گرگان در راستای گرانفروشی و امتناع از عرضه و فروش کالا به این اداره کل ارسال شد.

وی بیان کرد: رئیس شعبه سوم بدوی تخصصی این اداره کل پس از احضار متهم و بررسی تمامی اوراق پرونده و بر اساس شواهد و قرائن موجود این شرکت خدمات بازرگانی متخلف را به استناد مرتبه اول بند د ماده 2 ق ت ح به اتهام ارتکاب گرانفروشی جو محکوم به پرداخت جزای نقدی کرد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان گلستان افزود: این متخلف به مبلغ 552 میلیون ریال و ممهور کردن پروانه واحد به مهر تخلف اول در حق صندوق دولت محکوم شد همچنین مبلغ 276 میلیون ریال جزای نقدی در حق شاکی خصوصی محکوم شده است.

نجف‌زاده گفت: پس از تجدیدنظرخواهی متهم در مهلت قانونی و عدم ارائه اسناد مثبته تخلف انتصابی در شعبه دوم تجدیدنظر تعزیرات حکومتی استان گلستان محرز و ضمن رد اعتراض متهم دادنامه فوق طبق ماده 455 ق ا د ک عینا تائید و استوار در مرحله اجرای حکم قرار گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار