ژیان، مجری گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: امسال بیش از شش هزار تن گیاه دارویی در سطح حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان تولید شد.

۶ هزار تن گیاه دارویی در گلستان تولید ‌شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ معصومه ژیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کشت نشایی گیاهان دارویی در گلستان در مهرماه و آبانماه سال گذشته انجام و برداشت محصول از فروردین ماه با برداشت گل گاوزبان در مزارع میان دشتی و کوهپایه ای استان آغاز شد.

وی با این توضیح که گل محمدی، گل گاوزبان، نعناع فلفلی، زیره سبز، سیاه دانه و زعفران در گلستان کشت می‌شود، افزود: کشت گیاهان دارویی در گلستان به طور دیم بوده و از این‌رو عملکرد در واحد سطح نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است.

مجری گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در سطح بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان گیاهان دارویی کشت می‌شود و امسال  شش هزار و ۲۴۴ تن محصول تولید و جمع آوری شد.

وی از وارد کردن دستگاه بوجاری زیره و سیاه دانه با کمک بخش خصوصی به استان خبر داد و تصریح کرد: پرداخت تسهیلات، وارد کردن زیره به بورس، خرید و وارد کردن دستگاه بوجاری زیره و سیاه دانه در راستای حمایت از کشاورزان و توسعه کشت گیاهان دارویی در استان انجام شده است.

ژیان توضیح داد: امسال ۱۰۰ تن سیاه دانه از سطح ۱۵۰ هکتار، پنج هزار تن زیره سبز از نه هزار هکتار، ۵۰ تن نعناع فلفلی از ۷۰ هکتار، ۱۲۰ تن گل‌گاوزبان از ۱۸۵ هکتار و حدود چهار تن گل محمدی در گلستان تولید شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار