جشنواره هنر و کرونا در بستر فضای مجازی و با هدف گسترش مسائل فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی متناسب با پدیده‌های نوین اجتماعی در استان گلستان برگزار می‌شود.

جشنواره مجازی « هنر و کرونا» در استان گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیرضا سعیدی دبیر اجرایی جشنواره مجازی هنر و کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: بدون تردید زبان و بیان هنر به دلیل جذابیت، مانایی و اثرگذاری بر افراد می‌تواند نقش چشمگیری در کاهش و اصلاح ناهنجاری‌ها، کج رفتاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی داشته باشد و جامعه را به سوی اخلاق و انسانیت رهنمون سازد.

وی افزود: انتقال مفاهیم و محتوای ارزشمند انسانی، آداب روابط اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی از طریق ابزار هنری و بصری سریع، روان و قابل فهم و درک برای اقشار مختلف جامعه است و تاثیرگذاری مضاعف در جهت آگاهی‌بخشی دارد.

 کارشناس فرهنگی و هنری جهاددانشگاهی استان گلستان بیان داشت: در دوران کنونی انسان‌ها همواره در معرض تندباد حوادث، دگرگونی‌ها و بیماری‌های غیر قابل پیش بینی قرار دارند که معضلات و گرفتاری‌های زیادی را برای بشر رقم زده است. ویروس کرونا  یکی از این موارد بسیار وخیم است که به نوعی مراودات اجتماعی و خانوادگی را تحت تأثیر خود قرار داده و موجب اختلال در روابط عادی شده است.

وی گفت: بنابراین در موقعیتی فعلی بیش از هر زمان دیگری برگزاری جشنواره‌های هنری باعث بهبود شرایط شده و از طرفی می‌تواند مروج آموزه‌های صحیح و الگوهای درست رفتاری باشد.

سعیدی با بیان اینکه جشنواره مجازی هنر و کرونا در 5 رشته و با موضوعاتی مشخص برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره شامل بخش اینفوگرافیک با موضوع رعایت نکات بهداشتی و رعایت نکات اخلاقی و آموزنده در دوران کرونا و پساکرونا، پوستر با موضوع استفاده صحیح از رسانه‌ها و فضای مجازی در دوران کرونا، عکاسی با موبایل در زمینه‌ رویدادهای کرونا، تلاش کادر درمانی، رعایت و یا عدم رعایت نکات بهداشتی توسط شهروندان، تغییر نمای محیط خانه و شهری قبل و بعد از کرونا و گندزدائی معابر، فیم کوتاه شامل فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند حرفه‌ای و موبایلی از دوران قرنطینه در موقعیت‌های مختلف از شرایط کرونایی و بخش دلنوشته شامل خاطرات ایام کرونایی در قالب یادداشت‌های کوتاه و بلند است.

وی خاطرنشان کرد: به‌کارگیری توانمندی‌های هنرمندان برای برون‌رفت و تعدیل مشکلات فراوان فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی یکی از راه‌های موثر است. به طور قطع از مهمترین رسالت و مسئولیت بانیان فرهنگی ایجاد زمینه برای ظهور استعدادهای خلاق و حمایت از خلق آثار هنری تاثیرگذار است و جشنواره‌های هنری نمونه بارزی از این فرصت‌های مغتنم است که توجه و اهتمام ویژه را می‌طلبد.

سعیدی بیان داشت: در همین راستا معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گلستان با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان در نظر دارد با توجه به شرایط کنونی کشور (شیوع بیماری کرونا) و برای تولید آثار هنری تاثیرگذار و ارتقاء مشارکت و توسعه استعدادهای جامعه، تقویت روحیه نشاط و سلامت فرهنگی و اجتماعی و تاثیر درکنترل و مهار ویروس کرونا، جشنواره هنر و کرونا را برگزار کند.

 وی گفت: علاقه‌مندان برای ثبت نام و ارسال آثار از یکم تا 25 مرداد ماه فرصت دارند به سایت http://eventta.ir/honarvacorona مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار