رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که در مرحله دوم اعطای کمک بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده استان، ۲۸۰ میلیارد ریال برای پرداخت به افراد واجد شرایط اختصاص یافت.

ادامه پرداخت کمک بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مختار مهاجر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که پرداخت این کمک ها در روزهای آینده از طریق بانک های عامل آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: در مرحله اول پرداخت این کمک ها پارسال حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به بهره برداران سیل زده واجد شرایط استان پرداخت شده بود.

به گفته وی کشاورزان خسارت دیده سیل پارسال ۲۹ هزار و ۲۸۶ فرم خسارت ثبت کردند که با بررسی صورت گرفته ۲۰ هزار و ۵۰۰ بهره بردار نیازمند دریافت کمک بلاعوض تشخیص داده شدند.

جانشین معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر کمک بلاعوض جذب شده، ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۵ ساله به کشاورزان خسارت دیده سیل استان پرداخت شد.

حسین عطارچی افزود: پرداخت این تسهیلات در بانک های عامل تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

طبق مصوبه ۳۱ فروردین ماه ۹۸ هیات وزیران، بهره برداران کشاورزی گلستان متناسب با درصد خسارت و با تایید کارگروه استانی غرامت سیل دریافت کردند.

مطابق گزارش سازمان جهاد کشاورزی گلستان، در سیل و آبگرفتگی پارسال، ۳۱۰ هزار هکتار زمین زیرکشت استان دچار خسارت شد که از این میان محصول ۷۳ هزار هکتار به طور کامل از بین رفت.

سیل سال گذشته در گلستان به بخش های مختلف ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت مالی زد که ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن به بخش کشاورزی استان شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار