معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان از معرفی ۴ هزار پرونده کشاورزان سیل‌زده گلستانی به بانک‎های عامل استان خبر داد.

۴ هزار پرونده کشاورزان سیل‌زده گلستانی به بانک‎های عامل استان معرفی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ آمنه جمشیدی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: ۴ هزار پرونده به مبلغ ۶۳ میلیارد تومان به هشت بانک عامل در استان برای دریافت تسهیلات به کشاورزان سیل‌زده گلستانی معرفی شده است.

وی با اشاره به چگونگی دریافت تسهیلات، تصریح کرد: همه افرادی که پرونده برای دریافت کمک بلاعوض در مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان‎ها تشکیل داده‎اند هم زمان فرم دریافت تسهیلات نیز برای آن افراد تکمیل می‎شود، بعد از تکمیل پرونده در کمیته تخصصی شهرستان‎ها و کارگروه شهرستانی مصوب و به کارگروه استانی به ریاست معاون استاندار ارجاع داده می‎شود و بعد از تأیید مطابق پرونده‌ها، فرم خسارت و لیست افراد به بانک‎های عامل ارجاع و بعد از آن روند تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات مطابق دستورالعمل وزیران برای پرداخت اقدام می‎شود.

معاون اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: تاکنون ۶۷ پرونده به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات به بهره‌برداران بخش کشاورزی صورت گرفته است.

جمشیدی با بیان اینکه ضمانت اجرایی در پرونده تسهیلات برای خسارت‌دیدگان در همه بخش‎ها اعلام شده است، افزود: در بخش کشاورزی به دلیل آنکه براساس سطح زیر کشت و میزان خسارتی که به اراضی وارد شده است تسهیلات ارائه می‎شود ممکن است در ضمانت اجرایی مشکلی در روند کار پیش آید، چون مبلغ وام گیرنده و خسارت‌دیده با شخص دیگر متفاوت است.

۱۰۰ هزار هکتار  اراضی کشاورزی نابود شده است

وی اضافه کرد: افرادی که سطوح خسارت مشابه دارند ممکن است با هم، هماهنگ و به بانک معرفی شوند که این امر موجب تأخیر اندکی در روند کار آن‌ها خواهد شد با این وجود تمام تلاش ما بر این است تا به پرونده‎های پرداخت تسهیلات سرعت بیشتری ببخشیم.

گفتنی است در سیل اخیر گلستان، بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان بین ۳۰ درصد تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شدند و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی ۱۰۰ درصد از سیل اخیر آسیب دیدند، در حوزه زراعت برای هر یک هکتار زمین آسیب‌دیده از سیل مبلغ ۲ میلیون تومان، باغ‎ها ۵ میلیون تومان، دام سبک تلف شده ۵۰۰ هزار تومان، دام سنگین ۳ میلیون تومان کمک بلاعوض تخصیص داده شد.

منبع فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار