​گلچین گفت: در برابر تهاجم فرهنگی نقش رسانه ها در حوزه دین دوچندان اهمیت دارد و خبرگزاری شبستان در مدت فعالیت خود قدم های خوبی در این زمینه برداشته است.

​رسانه های دینی در تقابل با تهاجم فرهنگی

به گزارش گلستان ۲۴؛ «احمد گلچین» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مجموعه خبرگزاری شبستان در حوزه خبر و رسانه پرتلاش بود و به معرفی شایستگی های استان گلستان به خوبی اقدام کرده است.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: رسانه چشم بینا و گوش شنوای هر جامعه به شمار می رود و رسانه ها را به عنوان حوزه فکر و اندیشه و مطالبه گری در همه حوزه ها می بینیم و خدمات آنها را ارج می نهیم.

 

گلچین بیان کرد: فرهنگ اساسی ترین و زیربنایی ترین عنصر در یک جامعه به شمار می رود و می تواند به بخش های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی از فرهنگ اسلامی بهره مند هستیم که به نوعی از باور، اندیشه، اخلاق و دانش وحی الهی و سنت و سیر رسول اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) سرچشمه می گیرد.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: به اعتقاد بزرگان دینی و به اعتقاد مقام معظم رهبری فرهنگ ملی ما برای یک ملت اهمیت زیادی دارد و مثل پایه های قلعه ای است که دشمن برای تسخیر آن به دنبال آن است که فرهنگ را از ما بگیرد و بر این اساس در برابر تهاجم فرهنگی نیاز به رسانه ای داریم که پاسخگو در این زمینه باشد.

 

گلچین بیان کرد: در برابر تهاجم فرهنگی نقش رسانه ها در حوزه دین دوچندان اهمیت دارد و خبرگزاری شبستان در مدت فعالیت خود قدم های خوبی در این زمینه برداشته است.

 

وی گفت: شرط پایداری و پیروزی ما در حوزه رسانه در برابر دشمن در گروی آن است که فعالان رسانه بروز باشند تا بتوانند نه تنها مقابله با دشمن داشته باشند بلکه فرهنگ دینی را در کشورهای دیگر گسترش دهند.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: تهاجم فرهنگی با برنامه ریزی دقیق دشمن و به صورت مرموز برای سست کردن باورهای مردم طرح ریزی شده است و باید هوشیارانه از ظرفیت رسانه های دینی بهره ببریم.

 

گلچین افزود: رسانه ها در فرهنگ سازی نقش اساسی دارند و همه ما قبول داریم که رسانه های دینی در جذب و پرورش جوانان تاثیرگذار هستند.

 

وی به شکل گیری اندیشه های رسانه از مساجد تاکید کرد و بیان کرد: مساجد ما به عنوان یک مکان تاثیرگذار در حوزه فرهنگ دینی به شمار می رود و رسانه دینی با روشی که دارد فرهنگ اسلامی و دینی را می تواند گسترش دهد و در قالب نو با ابزار فرهنگ و رسانه جوانان را به نوعی به سرمنزل مقصود برسانند.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: به رسانه در حوزه فرهنگ سازی باید توجه شود و باید بتوانیم از طریق رسانه اندیشه های خود را به باور تبدیل کنیم.

 

گلچین در خصوص نقش رسانه در معرفی اماکن مذهبی و فرهنگی، یادآور شد: اماکن مذهبی و فرهنگی نشان دهنده تاریخ و فرهنگ هر کشور است و معرفی این اماکن می تواند غنای تاریخی و فرهنگی کشور ما را به گردشگران داخلی و خارجی بیشتر نمایان کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار