یک پزشک فوق تخصص بیماریهای عفونی کودکان به تفاوت علایم بروز کرونا در برخی از گروه های سنی اشاره کرد و گفت: ظهور عوارض گوارشی در کودکان می‌تواند نشانه ابتلا به ویروس کرونا باشد.

کرونا با عوارض گوارشی هم در کودکان پدیدار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر جبار پرهیز شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: خانواده‌ها علایم خفیف مبتلا به ویروس کرونا در کودکان را جدی بگیرند و در صورت مشاهده تب ساده، سرفه یا بی‌حالی به پزشک مراجعه کنند.

وی گفت : کرونا در تعدادی از کودکان با عوارض گوارشی پدیدار می‌شود بطوریکه در ابتدا شاهد دل درد ؛ حالت تهوع ؛ سرگیجه و اسهال در بیمار هستیم که ضرورت دارد در شرایط کنونی خانواده‌ها به این علام حساسیت بیشتری داشته باشند و به سادگی از کنار آن عبور نکنند.

رییس بیمارستان تخصصی کودکان گرگان گفت: روند بستری بیماران کرونایی نشان می‌دهد که تمام گروه های سنی به این ویروس مبتلا می‌شوند و خطر در کمین همه است.

پرهیز افزود: در شرایط کنونی خانواده ها به هیچ عنوان در مجالس عمومی اعم از شب نشینی، عروسی و عزا، جشن تولد و غیره شرکت نکنند و از حضور کودکان در پارک‌ها و فضاهای سرپوشیده هم بطور جدی جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: موثرترین راه پیشگیری از ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و خانواده‌ها باید سه اصل طلایی استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن ۲۰ ثانیه‌ای دست‌ها را به کودکان آموزش دهند.

وی با بیان اینکه کودکان ناقلین قوی برای انتقال ویروس کرونا هستند، گفت: کودکانی که سابقه بیماریهای خونی و شیمی درمانی داشته یا به عوارض کلیوی و بیماریهای آلرژِیک دچار هستند، بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

گلستان از مناطق قرمز و پرخطر شیوع ویروس کرونا اعلام شد و حریرچی معاون وزیر بهداشت در سفر به گرگان اعلام کرد این استان بیشتر از سایر مناطق کشور آلوده است.

استان گلستان به مرکزیت گرگان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت در سطح ۱۴ شهرستان دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار