فندرسکی گفت: به همت خیرین ۲۵۰ بسته معیشتی و بهداشتی بین خانواده های کودکان کار در گلستان توزیع شد.

توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی و بهداشتی بین خانواده های کودکان کار گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سید حسن میرفندرسکی» امروز(سه شنبه ۲۶ فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بهزیستی یکی از سازمان های پیشرو در کشور به شمار می رود که پیش از آنکه پروتکل های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام شود اقدامات خاصی را در دستور کار قرار دارد.

 

قائم مقام بهزیستی استان گلستان ادامه داد: در روزهای نخست اسفند در استان نخستین جلسه ستاد مقابله با کرونا در بهزیستی استان برگزار شد و شرح وظایف و دستورالعمل هایی به اعضای این ستاد ابلاغ شد.

 

میرفندرسکی ابراز داشت: معاونین بهزیستی استان مسئولیت پشتیبانی و اطلاع رسانی در این ستاد را برعهده گرفتند و در گام نخست پیشگیری را در دستور کار قرار دادیم.

 

وی افزود: در نخستین گام ورود و خروج تمامی افراد غیر مسئول را به مراکز شبانه روزی بهزیستی ممنوع اعلام کردیم تا از طریق این افراد در قالب خیر، نیکوکار یا خبرنگار بیماری به سالمندان و معلولان که در این مراکز به صورت شبانه روزی نگهداری می کنیم منتقل نشود.

 

قائم مقام بهزیستی استان گلستان یادآور شد: در مرحله دوم خرید گسترده لوازم بهداشتی، شوینده و مواد ضدعفونی کننده را در دستور کار قرار دادیم و در اختیار مراکز شبانه روزی قرار دادیم.

 

میرفندرسکی افزود: مرخصی های مددجویان مقیم در این مراکز لغو شده تا از انتقال ویروس جلوگیری شود و از سوی دیگر غربالگری شبانه روزی کارکنان، پزشکان و پرستاران این مراکز را انجام دادیم.

 

وی گفت: برخی از سالمندان و معلولان که در مراکز شبانه روزی نگهداری می شد و مشکوک به بیماری کرونا بودند قرنطینه کردیم و در این ایام در مراکز شبانه روزی بهزیستی هیچ فوتی به دلیل کرونا گزارش نشده است.

 

قائم مقام بهزیستی استان گلستان بیان کرد: با کمک خیرین و نیکوکاران بسته های معیشتی و غذایی را برای مددجویان تهیه کردیم که در مناطق محروم استان توزیع می شود.

 

میرفندرسکی افزود: به پیشنهاد مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان انجمن های خیریه در حوزه کودکان کار و خیابانی را گرد هم آوردند و بنا شد آموزش لازم را به کودکان کار ارائه دهیم و همچنین 250 بسته های معیشتی و بهداشتی را به خانواده های این کودکان کار  اهدا شد.

 

وی گفت: همچنین دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نیز بحث آموزش خانواده های کودکان کار مورد توجه قرار گرفت.

 

قائم مقام بهزیستی استان گلستان  متذکر شد: در حوزه اجتماعی در این ایام سامانه روانشناختی بهزیستی را در دستور کار قرار دادیم و بر اساس آن افرادی که متاثر از کرونا شکل زندگی عادی آنها تغییر پیدا کرده می توانند به این سامانه مراجعه کنند و از خدمات مشاوره بهره مند شوند.

 

میرفندرسکی افزود: سامانه صدای مشاور 1480 از هشت صبح تا ساعت 24 به شهروندان گلستانی خدمات ارائه می کنند و هچنین استقرار تیم های اورژانس اجتماعی در سامانه 123 در این ایام نیز افزایش پیدا کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار