قایقران گلستانی تیم ملی: تمام ورزشکاران باید به فکر شغل باشند/ بدون درآمد نمی‌توان ورزش کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، بیش از پنج ماه از شیوع کرونا می‌گذرد و این ویروس در مقطعی موجب تعطیلی تمامی فعالیت‌های ورزشی شد و در حال حاضر هم محدودیت‌های زیادی برای فعالیت‌های ورزشی وجود دارد و ورزشکاران در شرایط متفاوتی تمرینات خود را برای آماده سازی و حضور در رقابت‌ها با بهتر شدن شرایط انجام می‌دهند.

«عادل مجللی» ورزشکار گلستانی و پرافتخار تیم ملی قایقرانی از جمله ورزشکارانی است که طی این مدت تمریناتش را به صورت انفرادی دنبال کرده تا آمادگی‌‌اش را حفظ کند.

این ورزشکار 27 ساله و اهل بندرترکمن، پیش از شیوع کرونا خود را برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو آماده می‌کرد که بحران کرونا موجب به تعویق افتادن رقابت‌های انتخابی و حتی المپیک شد.

مجللی که سابقه حضور در المپیک 2016 ریو را دارد، نخستین قایقران ایرانی است که موفق به کسب مقام سوم رقابت‌های قهرمانی جهان شد، وی همچنین مدال برنز بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون در ماده کانوی انفرادی 200 متر، دو مدال طلای آسیا در ماده کانوی انفرادی پنج هزار متر و یک مدال برنز آسیا در ماده کانوی انفرادی هزار متر را در کارنامه دارد.

قایقران گلستانی تیم ملی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: پیش از شیوع کرونا شرایط بسیار خوبی داشتم و با تمرینات مستمر به آمادگی فوق العاده‌ای رسیده بودم، رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک توکیو قرار بود چهارم تا نهم اسفند در تایلند برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

عادی مجللی افزود: به جز مسابقات قهرمانی آسیا، دو تورنمنت کاپ جهانی در آلمان و چک هم قرار بود برگزار شود که در این دو تورنمنت هم فرصت کسب سهمیه داشتیم که هر دو به دلیل شیوع کرونا لغو شد و به دنبال آن المپیک هم به تعویق افتاد.

وی که مدتی است که برای حضور در رقابت‌های کانوی انفرادی هزار متر تمرین می‌کند، گفت: پیش از این در کانوی انفرادی 200 متر شرکت می‌کردم و وقفه‌ای که به دلیل شیوع کرونا ایجاد شد فرصتی دست داد تا با توجه به تغییر ماده تمرینات بیشتری انجام دهم، البته از طرفی هم اگر بحران کرونا نبود من آمادگی لازم را برای حضور در رقابت‌ها داشتم زیرا تا 24 اسفند قرار بود در اردوی تیم ملی باشیم که لغو شد.

قایقران گلستانی تیم ملی با اشاره به پیگیری تمریناتش در بحران کرونا و دوران قرنطینه، بیان داشت: در این مدت تمرینات هوازی را در اماکن خلوت مانند جنگل انجام می‌دادم اما به دلیل تعطیلی باشگاه‌ها نتوانستم تمرینات بدنسازی انجام دهم و با دستگاه پارو زن تمرینات اختصاصی قایقرانی را انجام می‌دادم.

مجللی ادامه داد: با گذشت چند ماه و برگزار نشدن اردوها و مسابقات ممکن است انگیزه‌ها کم شود، ضمن اینکه شاید المپیک توکیو به طور کامل لغو و رقابت‌ها در سال 2024 برگزار شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هدفم حضور در المپیک است و ماده کانوی 200 متر به یک باره از رقابت‌های المپیک حذف شد و یکی از دلایلی بود که تصمیم به تغییر ماده و شرکت در ماده‌های استقامتی گرفتم.

مجللی خاطرنشان کرد: من در ماده‌های استقامتی هم مدال‌های زیادی در سطح آسیا کسب کرده‌ام و با توجه به تمرینات استقامتی که انجام می‌دادم و مشورت با رئیس فدراسیون تصمیم گرفتم از این پس در ماده هزار متر پارو بزنم.

وی در خصوص احتمال برگزاری رقابت‌های قایقرانی یادآور شد: قرار است در صورت بهتر شدن شرایط رقابت‌های قهرمانی آسیا سال آینده برگزار شود امکان تغییر این تصمیم وجود دارد.

وی با اشاره به تعطیلی اردوهای تیم ملی قایقرانی اظهار داشت: طی این مدت اردویی برگزار نشده و به نظر من باید راه حلی پیدا کنند و اردوهای تیم ملی با حضور چند نفر و محدود برگزار شود، زیرا آمادگی ورزشکار در صورت دوری از شرایط اردو تا حدی حفظ می‌شود و اگر زمان دوری از اردو زیاد باشد بازگشت به آمادگی سخت خواهد بود.

قایقران گلستانی تیم ملی در خصوص استخدامش به عنوان قهرمان ورزشی، گفت: تمام ورزشکاران باید به فکر شغل باشند زیرا تامین هزینه‌ها در ورزش حرفه‌ای بدون شغل و درآمد امکان پذیر نیست.

مجللی افزود: طی سال‌های اخیر همواره پیگیر استخدام به عنوان قهرمان ورزشی بودم زیرا بر اساس آئین نامه شرایط استخدام را داشتم. برای استخدام من با اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان مکاتبه شده و منتظر هستم تا پستم را در این دستگاه مشخص کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار