عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس با بیان اینکه میزان ابتلا به کرونا در این منطقه سیر صعودی در پیش گرفته است از مردم خواست که برای خوشی زودگذر خود میراثی شوم برای میزبانانشان در شمال کشور به جای نگذارند.

مردم با عدم سفر به استان‌های شمالی از گذاشتن میراثی شوم برای میزبانانشان جلوگیری کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در بیان دلایل گسترش دامنه شیوع ویروس کرونا در گلستان که این استان را در وضعیت قرمز قرار داده است، گفت: عدم پایبندی به رعایت اصول فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی از علل شیوع کرونا در این منطقه بود که نقطه اوج آن هم بر اساس بررسی‌های کارشناسانه به برگزاری مراسم‌های عمومی همچون عزا و عروسی برمی‌گردد.

اطمینان از سفید بودن وضعیت ابتلا در منطقه باعث شیوع گسترده کرونا در گلستان شد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اوایل شیوع ویروس کرونا در کشور مناطقی از استان گلستان همچون کلاله، مراوه تپه و آق قلا دارای وضعیت کاملا سفید بودند که همین امر یک اطمینانی در مردم ایجاد کرد و باعث شد پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت نکنند.

وی تصریح کرد: سفر مردم از مناطق دیگر به استان‌های شمالی نیز از دیگر عواملی است که مشکلات متعددی را برای سلامت مردم این مناطق ایجاد کرده است، بنابراین مسافران به این نکته توجه کنند که مدتی شرایط را تحمل کرده و فقط در موارد ضروری اقدام به سفر کنند تا برای خوشی زودگذر خود با به خطر انداختن جان مردم میراثی شوم برای میزبانانشان در شمال کشور به جای نگذارند.

کمبود امکانات در بیمارستان‌ها؛ کادر درمانی گلستان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به اینکه برغم انجام اقدامات مطلوب توسط ستاد مقابله با کرونا در استان گلستان اما میزان ابتلا به این بیماری در این منطقه همچنان روند صعودی دارد. یادآور شد: بیمارستان‌های این استان به دلیل حجم زیاد مراجعه بیماران کرونایی با شرایط بسیار سختی مواجه هستند و برغم تلاش بسیاری که کادر درمانی برای ارائه خدمات به آنها دارند اما کمبود امکانات مشکلاتی را در این مسیر برای آنها ایجاد کرده است که امیدواریم در پی سفری که قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این منطقه داشت در آینده نزدیک جبران شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، در پایان در توصیه‌ای به مردم تاکید کرد که برای کاهش مشکلات و سختی کاری که کادر درمانی با آن مواجه شده‌اند، تامین سلامت عمومی و ایجاد شرایطی برای رونق اقتصادی به هشدارهای ستاد مقابله با کرونا توجه کنند چرا که پیشگیری از ابتلا به کرونا مانع از تحمیل هزینه به حوزه سلامت می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار