حسینی، سرپرست آب منطقه‌ای گلستان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده هزار و ۲۱ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی نیاز دارند و برای اتمام آن حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

۱۰۲۱ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان لایروبی نیاز دارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از حدود سه هزار کیلومتر ( دو هزار و ۸۵۰) رودخانه‌های استان بخشی نیاز به لایروبی ندارند.

وی افزود: مطابق با بررسی‌های انجام شده هزار و ۸۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان هر سه سال یکبار نیاز به لایروبی دارند و یعنی باید سالانه ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شوند.

سرپرست آب منطقه‌ای گلستان توضیح داد: بیش از ۲۵ درصد از سیل سال گذشته رسوب بود و برآورد کلی ما این است در شرایط فعلی هزار و ۲۱ کیلومتر از رودخانه‌های استان به لایروبی نیاز دارد.

وی به جزییات بیشتر هم اشاره و تصریح کرد: ۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های حوضه نکاء رود، ۵۰ کیلومتر خلیج گرگان، ۱۰۰ کیلومتر از حوضه قره سو، ۱۰۰ کیلومتر از حوضه اترک و ۷۰۰ کیلومتر از حوضه گرگانرود و سرشاخه‌های آن در گلستان نیازمند لایروبی است.

حسینی اضافه کرد: برای لایروبی هزار کیلومتر از رودخانه‌های استان به حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و اعتبار این بخش ۴۰ میلیارد تومان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار