رییس اداره تعزیرات حکومتی گنبدکاووس گفت: بیشترین پرونده‌های تشکیل‌شده امسال در این اداره با پوشش‌دهی شهرستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان مربوط به تخلف گرانفروشی و احتکار بود.

گرانفروشی در صدر تخلفات بازاریان گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمودرضا دنکوب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۳۰ پرونده تخلف در حوزه تعزیرات حکومتی گنبدکاووس تشکیل و متخلفان در مجموع به پرداخت ۱۴ میلیارد و ۹۴۱ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی بدون اشاره به تعداد تفکیکی پرونده تخلف مربوط به گرانفروشی، افزود: با شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، بیشترین پرونده تخلف در شهرستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان مربوط به گرانفروشی و احتکار بوده و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، خرید و فروش برخلاف ضوابط آرد توسط برخی خبازی‌ها و قاچاق کالا و ارز از دیگر تخلفات بازاریان این منطقه بوده است.

وی گفت: کنترل گرانی‌ها از حیطه اختیارات تعزیرات خارج است اما بر اساس ضوابط و مقررات با گران‌فروشان بویژه در ایام شیوع کرونا که مردم با مشکلات بیماری و فشارهای اقتصادی ناشی از آن مواجه هستند، برخورد قاطع می‌شود.

دنکوب افزود: با توجه به افزایش تقاضای مردم در آستانه عید قربان، تیم‌های نظارتی این اداره با همکاری دیگر دستگاه‌ها، گشت‌های ویژه نظارتی را در منطقه تشدید کرده‌اند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و داشتن افزون بر ۱۲ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار