مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به اینکه شروع پروژۀ ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل گلستان از سال ۸۴ آغاز شده بود از تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در چهار منطقه نمونۀ گردشگری ساحلی این استان پس از گذشت ۱۵ سال خبر داد.

زیرساخت‌های گردشگری در سواحل گلستان تکمیل شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شعار سال:احمد تجری اظهار داشت: استان گلستان با داشتن بیش از ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و نیز در اختیار داشتن جزیرۀ آشوراده به عنوان تنها جزیرۀ دریای خزر از جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران به ویژه در بخش سواحل و دریا برخوردار است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، بر ضرورت توسعه طرح‌های سامان‌دهی در استان گلستان تاکید کرد و بیان داشت: در سواحل استان گلستان دو منطقه جهت شنای گردشگران تحت عنوان طرح‌های ساماندهی تجهیز شده است.              

وی اذعان داشت: طرح‌های ساماندهی دریا در استان گلستان همچون سایر نقاط ساحلی کشور تحت مدیریت استانداری است و برنامه‌ریزی‌ها جهت فعالیت این مراکز تفریحی توسط دبیر ستاد ساماندهی سواحل مستقر در استانداری اداره می‌شود.

تجری با اشاره به اینکه گردشگران در ایام تابستان با مراجعه به طرح‌های ساماندهی دریا می‌توانند از امکانات لازم جهت شنا کردن بهره‌مند شوند؛ شنا کردن در آب‌های خلیج گرگان را در مقایسه با سایر نقاط دریای خزر بسیار امن دانست و علت آن را شرایط خاص اکولوژی دریا در این منطقه اعلام کرد.

وی خاطرنشان ساخت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی علاقمند در بخش گردشگری دعوت می‌کند و تسهیلات لازم را برای اجرایی شدن پروژه‌ها در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

این مقام مسئول در استان گلستان در ادامۀ گفته‌های خود از ایجاد زیر‌ساخت‌های گردشگری در سواحل گلستان با صرف اعتبار  ۹۵ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال خبر داد.

به گفته تجری، عملیات ساماندهی و تکمیل زیر‌ساخت‌های گردشگری در چهار منطقه نمونه گردشگری ساحلی استان از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استانی و ملی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: ساماندهی و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری سواحل استان گلستان از سال ۸۴ آغاز شده و هم اکنون این پروژه توریسم ساحلی پس از گذشت ۱۵ سال و اختصاص اعتبارات سالیانه ملی و استانی تکمیل شده است.

تجری تأکید کرد: احداث ۸۰ عدد آلاچیق و سکوی نشیمن، ۶۰ چشمۀ سرویس بهداشتی در قالب هشت باب ساختمان، سه باب ساختمان نمازخانه، مجتمع خدماتی رفاهی و ساختمان پلیس گردشگری، اجرای روشنایی محوطۀ کمپینگ‌ها و برج نوری، زیر‌سازی و آسفالت مسیر‌های دسترسی به نقاط ساحلی استان به طول تقریبی ۱۲ کیلومتر از جمله اقدامات طی این سال‌ها بوده است.

وی همچنین از اجرای کف‌سازی و موزاییک فرش محوطه کمپینگ‌ها به مساحت حدود ۱۱ هزار مترمربع، ساماندهی محل شنا، ساماندهی پارکینگ کمپینگ‌های ساحلی، اجرای اسکله چوبی و جاده سلامت و مسیر پیاده روی و همچنین اجرا و احداث فضای بازی و پارک برای کودکان در چهار منطقه نمونه گردشگری ساحلی خبر داد.

به گفته وی، با تکمیل زیرساخت‌های گردشگری امیدواریم شاهد رونق هر چه بیشتر گردشگری در سواحل استان گلستان باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: بعد از بازگشت سلامت کشور و رفع شیوع بیماری کرونا، انتظار می‌رود شاهد تحولات بسیار خوبی در گردشگری استان گلستان با افزایش مدت حضور گردشگران در استان به دلیل تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در سواحل استان  باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار