نشست مدیران شهرستانی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با حضور دانیال پولادوند مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در گرگان برگزار شد.

مدیر گلستان با مدیرکل میراث فرهنگی استان دیدار کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان، دانیال پولادوند در این نشست، به نسبت حق بیمه های پرداختی بیمه شدگان در قبال خدمات اجتماعی صندوق اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 53 هزار نفر از کشاورزان، روستائیان و عشایر استان، تحت پوشش بیمه صندوق هستند و بیش از 2 هزار نفر هم از این صندوق مستمری می‌گیرند.

پولادوند با اشاره به تفاهمنامه پنج‌جانبه صندوق با وزارتخانه و مؤسسات و بانک‌ها تصریح کرد: این تفاهمنامه می‌تواند در رفع موانع تولید و اشتغال مؤثر باشد. افراد زیادی طی سال‌ها و ماه‌های اخیر از تسهیلات اشتغال روستایی استفاده کرده‌اند که بخش اعظمی از ایده های اجرا شده این افراد در روستاها مربوط به طرح های گردشگری، صنایع دستی و بوم گردی بوده که براساس موافقت معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تفاهمنامه پنج جانبه صندوق، این افراد می توانند به لحاظ قانونی تعهد اشتغال خود را با بیمه کردن کارکنان خود در صندوق جامه عمل بپوشانند.

وی در خصوص عضویت فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری در این صندوق گفت: عضویت در صندوق بیمه برای کسانی که فعالیت های مرتبط با بخش گردشگری و صنایع دستی داشته باشند، بلامانع است.

مدیر استان همچنین یادآور شد: حق بیمه دریافتی از بیمه شدگان بر اساس سطوح درآمدی و به‌صورت سالیانه محاسبه می‌شود که روش‌های تقسیط آن هم در صندوق پیش‌بینی شده است.

تجری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان هم در این جلسه، بر بهره مندی فعالان و شاغلان صنایع دستی از بیمه اجتماعی تاکید کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار