معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

جعفری با بیان اینکه به طور قطع هنوز منشأ آلودگی روستای محمدآباد گرگان مشخص نیست، گفت: سه تا چهار بار آزمایش از آب روستا انجام شد که نتیجه این آزمایش ها منفی بود.

​منشأ آلودگی و مسمومیت روستای «محمدآباد» مشخص نیست/ آب مشکلی ندارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «ناهید جعفری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان در خصوص آخرین وضعیت روستای محمدآباد و گزارش تکمیلی نتایج آزمایش های کیفیت آب این روستا گفت: به طور قطع هنوز منشأ آلودگی مشخص نیست، احتمال مسمومیت غذایی بسیار کم است و آزمایش های آب نیز سه تا چهار مرتبه انجام شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: آزمایش آلودگی آب برای هر ماده آلوده کننده ای یک آزمایش دارد و تاکنون جواب آزمایش های آب منفی بوده است.

 

جعفری خاطرنشان کرد: همچنین چند آزمایش آب نیز بنا است به زودی انجام شود اینکه منشأ آلودگی آب است یا خیر تا آزمایش ها کامل انجام نشود مشخص نمی شود.

 

وی افزود: نمی توانیم محکم و با صراحت اعلام کنیم که مشکل روستای محمدآباد از آلودگی آب است و بیان این مسئله نیز بین مردم نگرانی و واهمه ایجاد می کند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب روستای محمدآباد مشکلی ندارد و در مصاحبه تلویزیونی و رادیویی نیز اعلام کردیم که در حال حاضر آب روستای محمدآباد مشکل ندارد.

 

جعفری خاطرنشان کرد: در حالت عادی روزانه کلر آب مورد بررسی قرار می گیرد و در محمدآباد از روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون روزی سه بار آب روستا بررسی می شود تا نگرانی مردم برطرف شود و آزمایش های ما نیز کامل نشده است.

 

وی یادآور شد: 54 نفر از روستای محمدآباد به دلیل مسمومیت به واحدهای ما مراجعه کردند البته ممکن است برخی از بیماران به مکان های دیگر مراجعه کرده باشند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: تمامی این بیماران به صورت سرپایی مداوا شدند و برخی از آنها نیز  تنها حالت تهوع داشتند و امروز نیز هیچ مورد جدیدی به مراکز درمانی ما مراجعه نکردند.

 

جعفری ابراز داشت: اکثر بیمارانی که به مراکز درمانی ما مراجعه کردند با علائم حالت تهوع بود و برخی موارد نیز اسهال داشتند.

 

وی در خصوص اینکه آیا احتمال اینکه ریشه مسمومیت بیماری مثل کرونا باشد، افزود: در یک مقطع زمانی تعداد زیادی علائم مشابه پیدا کردند و این مهم نمی تواند کرونا باشد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: روز گذشته یک تیم بهداشت محیط در روستای محمدآباد حضور داشتند و امروز نیز معاون فنی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در روستا حضور پیدا خواهند کرد تا در خصوص این مسمومیت از بیماران نیز مصاحبه هایی بگیرد و بعید است که به سمت تست تشخیص کرونا برویم و همه چیز به شرح حالی است کارشناسان ما فردا گزارش خواهند کرد.

 

جعفری یادآور شد: از مردم روستای محمدآباد درخواست داریم که نگران نباشند و به کارشناسان ما جواب صادقانه بدهند و تصورات خود را بیان نکنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار