معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: برخی بیماران به علت نگرانی از ابتلا به کرونا برای درمان بیماری‌های زمینه‌ای خود به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند.

ترس از مراجعه به مراکز درمانی تهدیدی برای سلامتی بیماران مزمن

به گزارش گلستان ۲۴؛ سراج الدین عارف نیا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: کسانی که بیماری زمینه‌ای مانند دیابت دارند این روز‌ها به علت نگرانی از ابتلا به کرونا به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند که این امر سبب وخیم شدن بیماری زمینه‌ای آنان می‌شود.


عارف نیا از این افراد به ویژه کسانی که زخم پای دیابتی دارند خواست: با رعایت نکات بهداشتی بدون نگرانی از ابتلا به کرونا به مراکز درمانی دولتی و خصوصی و یا مطب‌ها مراجعه و برای درمان اقدام کنند پیش از این که بیماری شان وخیم شود و جانشان را با خطر مواجه کند.


عارف نیا در ادامه سخنان خود با اشاره شیب کاهشی ابتلای کرونا در استان گفت: اگر مردم نکات بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی را رعایت نکنند امید نداشته باشند که این شیب کاهشی ادامه داشته باشد.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان به مردم توصیه کرد: برای مهار کامل این بیماری همچنان فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار