امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه برای اثبات ولایتمداری باید به اعمال خود بنگریم، گفت: اشاعه مهربانی و تحقق عدالت اجتماعی نشانه‌های ولایتمداری است.

عید غدیر متعلق به همه مسلمانان است/ نشانه ولایتمداری مهربانی و عدالت گستری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام محمود ترابی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به فرا رسیدن دهه امامت و ولایت و اعیاد سعید قربان و غدیر، اظهار کرد: این ایام روزهای تبریک و شادباش و مهربانی است و آنچه باید به کالبد خسته و رنجور جامعه که از بیماری کرونا آسیب‌دیده تزریق شود امید و شادمانی است.

وی با بیان اینکه عید غدیر خم متعلق به همه مسلمانان است، افزود: همه مسلمانان در بزرگداشت اعیاد اسلامی با شادمانی و سرور گام برداشته و محبت خود را به نبی مکرم اسلام (ص) و خاندان پاک ایشان ابراز می‌کنند.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه غدیر تبلور حاکمیت عدل و ولایت‌الله است، خاطرنشان کرد: تمسک به ولایت امیرالمومنین علی (ع) را باید در عمل به دستورات دین مبین اسلام و گسترش مهربانی و محبت در جامعه جستجو کنیم.

ترابی تلاش برای برقراری عدالت و تحقق منویات ولی امر مسلمین را مصداق بارز ولایت‌مداری و تمسک به راه مولای متقیان دانست و ادامه داد: در این عیدالله الاکبر به نظر ما بهترین کار بدون تردید شاد کردن دل‌های مومنین و اطعام نیازمندان و محرومان است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی اخیر به ویژه شرایط اجتماعی و معیشتی شکل گرفته به دلیل کرونا، تصریح کرد: در این وضعیت نیازمند نهضت اطعام محرومان و نیازمندان هستیم تا حداقل گامی کوچک و مختصر برای التیام رنج‌های حاصل از شرایط اخیر برداریم.

امام جمعه گنبدکاووس با تقدیر از فضاسازی بسیار خوب شهر گنبدکاووس توسط نهادهای مردمی، انقلابی و شهرداری، اضافه کرد: نکته مهمی که باید در این حوزه مورد توجه قرار بگیرد وحدت و همدلی در شهرستان و بیان معارف و فضائل اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار