آخوند میرابی گفت: اهل بیت (علیهم السلام) به عنوان مغناطیس وحدت عملی در بین جوامع اسلامی مفید و موثر هستند.

اهل بیت مغناطیس وحدت عملی به شمار می روند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالجبار آخوند میرابی» صبح امروز (سه شنبه 10 تیر) در گفتمان و هم اندیشی پیرامون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در سنت نبوی و سیره رضوی اظهار کرد: وحدت و همدلی یک اصل  و خواسته رسول اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) است.

 

امام جمعه اهل سنت قره تپه بندرترکمن ادامه داد: اتحاد و همدلی و برادری انسان خاکی را به عالی ترین درجه می رساند.

 

آخوند میرابی بیان کرد: الگوهای خوبی از جمله رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) را در جامعه اسلامی داریم که در زمان جاهلیت توانست وحدت به وجود بیاورد و مردم جوامع را برادر یکدیگر کند.

 

وی بابیان اینکه اهل بیت (علیهم السلام) می توانند محور وحدت در بین جوامع اسلامی باشند، افزود: 95 درصد وجه اشتراک بین مذاهب اسلامی وجود دارد و می توانیم با اهتمام به آن از تفرقه در جوامع اسلامی جلوگیری کنیم.

 

امام جمعه اهل سنت قره تپه بندرترکمن تاکید کرد: امام رضا (علیه السلام) در طول هجرت خود به ایران همه مردم حتی غیر مسلمانان را به وحدت دعوت کرده است.

 

آخوند میرابی افزود: اهل بیت (علیهم السلام) به عنوان مغناطیس وحدت عملی مفید و موثر است و الگوی وحدت در سیره امام رضا(علیه السلام) می تواند برای وحدت در جامعه به کارگیری کنیم.

 

وی گفت: آثار تلاش هم اندیشی و وحدت آفرینی حضرت امام رضا (علیه السلام) محسوس است و در بین ترکمن ها این امام همام به «قزل امام» معروف است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار