رئیس موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور از برندسازی صنایع لبنی سنتی سه روستا خبر داد و گفت: تعریف استاندارد برای صنایع لبنی سنتی را به صورت بهداشتی و صنعتی پیگیری می‌کنیم تا این محصولات با برند آن روستا یا منطقه وارد بازار شود.

صنایع لبنی سنتی ۳ روستای کشور برندسازی شد/ هویت‌گذاری دام‌های اهلی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بازار، سعید اسماعیل خانیان شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های تحقیقاتی حوزه دام استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه پرورش دام در کشور به ویژه دام سنگین فقط از نظر ژنتیکی وابسته به خارج هستیم و علوفه مورد نیاز دام‌ها در کشور تولید می‌شود.

وی افزود: اما در حوزه پرورش طیور به ویژه مرغ هم در زمینه ژنتیک (واردات جوجه اجداد) و هم جیره غذایی (تأمین نهاده‌های بخش طیور) نیازمند واردات هستیم.

رئیس موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور از فعالیت گسترده تحقیقاتی در خصوص لاین مرغ نژاد «آرین» و مسائل ژنتیکی آن خبر داد و اضافه کرد: در تلاش هستیم در شرایط تحریم وابستگی به واردات نهاده‌های طیور را کم کرده و محصولاتی را معرفی کنیم که جایگزین کنجاله سویا و ذرت شوند.

وی با اشاره به اینکه مراحل تحقیقاتی تولید باقلای بدون تانن در گلستان انجام شده، ادامه داد: برای جایگزین کردن باقلای بدون تانن به جای کنجاله ذرت و سویا در جیره طیور ابتدا باید شرایط کشت باقلای بدون تانن فراهم شود و این محصول را در برنامه تناسب اراضی کشور وارد کنیم.

اسماعیل خانیان به فعالیت‌های موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور در شش حوزه تغذیه و استفاده از پسماندهای بخش کشاورزی برای تغذیه دام، تولید علوفه های مقاوم به خشکی، اصلاح نژاد و سنتز بز و گوسفند و اصلاح نژاد گروهی با همکاری دامداران  و ... خبر داد و تصریح کرد: هویت‌گذاری دام‌های اهلی و شناسنامه‌دار کردن اسب‌ها در کشور آغاز شده است.

وی به فعالیت‌های تحقیقاتی برای فرآوری محصولات دامی هم اشاره و بیان کرد: تعریف استاندارد برای صنایع لبنی سنتی را به صورت بهداشتی و صنعتی پیگیری می کنیم تا این محصولات با برند آن روستا یا منطقه وارد بازار شود و تاکنون برند سازی محصولات سه روستا انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار