بیکی گفت: اندیشمندان و محققین دینی باید با استفاده از قرآن و احادیث و براهین عقلی حقیقت غدیر را بازگو کنند.

اندیشمندان دینی با استفاده از قرآن و احادیث حقیقت غدیر را بازگو کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» در آستانه عید غدیر خم به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: غدیر راهی است به سوی رهبری صحیح جامعه و مکتبی است که بر پایه آن می توان عدالت و همزیستی مسالمت آمیز را در جامعه تزریق کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت است، روز نشان دادن راه صحیح از ناصحیح است، روز انتخاب مردمی است که دنیا نزد او ناچیز است، روز بیعت با اشرف مخلوقات بعد از پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم)، روز حرکت به سوی حقیقت دین و روز بیزاری از هر چه رنگ شرک و ریا و تزویر دارد.

 

وی اظهارداشت: دوری از مکتب غدیر یعنی افتادن در چاه تاریک گمراهی و اسیر فرهنگ خودکامگی و سرکش نفس شدن است.

 

بیکی تاکید کرد: از چشمه جوشان غدیر باید همواره نوشید و جان و دل را حیات بخشید، تفسیر غدیر را باید در قرآن جستجو کرد، معارف آن را سینه به سینه و نسل به نسل به آیندگان منتقل کرد.

 

وی با بیان اینکه اندیشمندان و محققین دینی باید با استفاده از قرآن و احادیث و براهین عقلی حقیقت غدیر را بازگو کنند، گفت: ذکر حقایق غدیر می تواند راه را برای بسیاری از سودجویان و ائمه کفر ببندد و جامعه را در مسیر صحیح قرار دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: فرهنگ غدیر درس های بزرگی برای بشریت دارد، تجربیات تلخ و شیرینی به همراه دارد که می توان از آن درس های بزرگی گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار