مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با اشاره به استعدادهای قرآنی در این استان گفت: استان گلستان شرایط میزبانی مسابقات بین‎المللی قرآن را فراهم کند.

گلستان شرایط میزبانی مسابقات بین‎المللی قرآن را فراهم کند/ در حق قرآن کم‎لطفی نکنیم

به گزارش گلستان24، عبدالرضا چراغعلی ظهر امروز در جلسه هماهنگی با ادارات، دستگاه‎های فرهنگی و مراکز قرآنی در راستای برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآنی اظهار کرد: همه مسئولان باید تلاش کنند تا مسابقات قرآن در استان گلستان به شایسته‎ترین نحو برگزار شود و ستاد فعالیت‎های قرآنی در استان استمرار داشته باشد.

مسابقات بین‎المللی قرآن
 

وی با اشاره به مظلومیت قرآن در جامعه تصریح کرد: بسیاری از فعالیت‎های قرآنی و فرهنگی در استان انجام می‎شود که کسی از آن باخبر نیست اینها ضعف بزرگی تلقی می‎شوند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان افزود: ظرفیت‎هایی که افراد پیشکسوت در علوم قرآنی دارند باید شناسایی و آنها را به جامعه معرفی کنیم در روستاها نیز آموزش و استعدادیابی مدنظر باشد، رسانه‎ها در این زمینه می‎توانند نقش موثری ایفا کنند.
چراغعلی گفت: تاریخ بعد از ظهور اسلام نشان می‎دهد که همیشه مسائل و موضوعات قرآنی در ایران در معرض دید عمومی بوده است بزرگان دین و تئورسین‎های دینی همواره جوری برنامه‎ریزی می‎کردند که مسائل دینی و اعتقادی مدنظر باشد، گلدسته‎های مساجد در بالاترین جایگاه قرار داشته و آیات قرآنی آن را زینت می‎دادند که این نشان از اهمیت مسائل دینی و قرآنی دارد.
وی با اشاره به اینکه اکثر مساجد در لایه‎های تجاری قرار گرفتند، افزود: باید از وسط پاساژ عبور کرد تا ببینیم مسجد کجاست، البته مسجد شیشه‎ای حضرت امیر (ع) گرگان نیز که در نقطه‎ای از شهر واقع شده که وقت نماز تلنگری به مردم می‎زند که برای فریضه نماز از کارهای دنیوی دست بکشند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با اشاره به اینکه در انعکاس فعالیت‎های فرهنگی غفلت صورت گرفته است، گفت: نقش رسانه در دهه 60 با معرفی نونهال طباطبایی شگفتی‎ساز شد و اگر رسانه این قاری نوجوان را معرفی نمی‎کرد آن جنب و جوش را در سایر استان‎ها شاهد نبودیم.
چراغعلی از فعالیت‎های فرهنگی و قرآنی به عنوان موضوعی بااهمیت یاد کرد و افزود: دستگاه‎های دولتی تابه حال حق مطلب را به خوبی به جای نیاوردند تشکل‎های مردم‎نهاد یکی از بازوان اثرگذار هستند که خلاء همکاری دستگاه‎های دولتی را پر می‎کنند.
وی با بیان اینکه در حق قرآن کم‎لطفی نکنیم، گفت: با بسیج رسانه و فضای مجازی می‎توان اقدامات خوبی انجام داد، ستادی که تشکیل شده برای دستگاه‎های مسئول وظیفه تکلیفی مشخص کند یقینا با بهره‎گیری از ظرفیت ادارت و دستگاه‎های اجرایی می‎توان گام‎های بزرگتری برداشت.
انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار