مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: سیل سال ۹۸ به تاسیسات روبنایی روستاها خسارت زد که در همین راستا ۷۲۱ پروژه تعریف و تا شهریورماه همه آن ها به اتمام می رسد.

پروژه های سیل گلستان تا شهریورماه به اتمام می رسد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر سید محمد حسینی صبح پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در سیل سال ۹۸ به تاسیسات روبنایی روستاها خسارت وارد که ۷۳ میلیارد تومان برای جبران خسارت ها اعتبار در نظر گرفته شد و ۲۷۹ روستا از آن برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه ۷۲۱ پروژه تعریف از قبیل تثبیت زمین، زهکشی، احداث کانال و غیره تعریف شده است، افزود: برای ۱۰۰ درصد پروژه ها، پیمانکار انتخاب و پروژه ها ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسینی با بیان این که این پروژه ها تا پایان شهریور ماه به اتمام می‌رسند، اضافه کرد: بخشی از این پروژه ها با ۲۰ میلیارد تومان در تیرماه با حضور استاندار به بهره برداری رسید.

وی این بخش دیگری از سخنان خود گفت: احیای بافت های باارزش روستایی با هدف گردشگری در دستور کار بوده و ۱۹ پروژه گردشگری تعریف و برای ۶ روستا تامین اعتبار شده است.

حسینی از اجرای طرح اشتغال روستایی خبرداد و گفت: ظرفیت سنجی ۵۹۵ روستا مطالعه شده و تا پایان برنامه ششم توسعه کل روستاهای گلستان به اتمام می رسد.

وی با اشاره به بازسازی مناطق سیل زده، ادامه داد: ۸۱۳ میلیارد تومان در راستای جبران خسارت سیل در مناطق سیل زده هزینه شد و ۱۴ هزار واحد تعمیر و هفت هزار و ۵۰۰ واحد احداث شد که بزودی جشن بازسازی گرفته خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار