چند روز قبل بود که بیش از ۳۵۰ نفر از اهالی روستای محمدآباد شهرستان گرگان با علایم اسهال و استفراغ راهی مراکز درمانی شدند؛ آنها معتقدند ورود فاضلاب به شبکه توزیع آب سبب مسمومیت اهالی شده است.

ماجرای ورود فاضلاب به شبکه توزیع آب روستای محمدآباد گرگان / آب و فاضلاب تکذیب کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، اهالی روستای محمدآباد این شهرستان یکی دو روز قبل از عید قربان، دچار شوک بزرگی شدند. بیش از 350 نفر از اهالی با علایم اسهال و استفراغ راهی مراکز درمانی شهرستان گرگان شدند؛ در این بین حال برخی از اهالی روستا بدتر از سایرین بود.

اهالی می‌گویند وقتی آب شرب آنها برای ساعاتی قطع شد، از منبع دیگری آب موردنیاز اهالی را تأمین کردند که پس از آن اتفاق بسیاری از اهالی روستا دچار مسمومیت شدند.

آنان مدعی هستند در ابتدای وصل شدن آب به شبکه توزیع، به جای آب شرب، فاضلاب وارد شبکه شده است.

یکی از اهالی این روستا می‌گوید ما همیشه از آب جوشانده یا آب معدنی برای شرب استفاده می‌کنیم برای همین مشکلی که برای خیلی از اهالی روستا پیش آمد، خوشبختانه ما را درگیر نکرد.

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم در این باره گفته بود: تصور ما ابتدا عفونت ویروسی و یا عفونت کرونا بود که ظاهرا این موضوع نیست و باید آلودگی‌های محیطی بررسی شود.

مدیر گروه بهداشت محیط استان نیز با بیان اینکه آزمایشات کنونی از آب شرب این روستا عاری از آلودگی میکروبی و شیمیایی است، گفت: باید سوابق آب شربی که مردم این روستا از آن استفاده کرده‌اند بررسی شود.

با اینکه آب شرب آلوده اصلی‌ترین فرضیه برای مسمومیت اهالی این روستا است اما آب و فاضلاب به شدت این موضوع را رد می‌کند تا ابهامات درباره این موضوع همچنان باقی بماند.

غلامی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان گفته ادعای ورود فاضلاب به شبکه توزیع آب روستای محمدآباد گرگان صحت ندارد.

وی افزود: طبق گزارشات و نمونه‌هایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان و آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب صورت گرفت، آب شرب روستای محمد آباد هیچگونه آلودگی نداشته و آب شرب کاملا سالم و بهداشتی در شبکه توزیع جریان دارد.

وی تأکید کرده در حال حاضر آب آشامیدنی روستای فوق از لحاظ بهداشتی کاملا سالم و به دور از هر گونه آلودگی است. این در حالی است که مردم معتقدند در بازه زمانی که آب شرب گرگان قطع شده بود اما آب موردنیاز آنان از منبع دیگری تأمین شده بود و آب در شبکه جریان داشت که همان زمان علایم اسهال و استفراغ بین اهالی ظهور و بروز پیدا کرد.

باید منتظر بررسی‌های بهداشت محیط مرکز بهداشت استان بود تا منشا آلودگی و بیماری اهالی این روستا مشخص شود. با اینحال مردم این روستا بسیار نگران هستند که مبادا بار دیگر این اتفاق رخ دهد و آنان را راهی بیمارستان‌ها کند. اکنون اهالی این روستا از ترس آلودگی آب، اغلب از آب معدنی استفاده می‌کنند یا بعد از جوشاندن از آن استفاده می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار