مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: ۷۳ میلیارد تومان برای بازسازی خسارت سیل پارسال به تأسیسات روبنایی در روستاهای استان اختصاص یافته که این پروژه‌ها تا پایان شهریورماه امسال به اتمام می‌رسد.

اتمام بازسازی روستاهای سیل‌زده گلستان تا پایان شهریور/همه واحدهای مسکونی سیل‌زدگان تحویل شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، سیدمحمد حسینی صبح امروز در نشست خبری اظهارداشت: سیل فروردین ماه سال گذشته علاوه بر خسارت به واحدهای مسکونی شهری و روستایی به تأسیسات روبنایی در روستاها نیز آسیب‌های زیادی وارد کرد.

وی گفت: برای جبران این خسارت‌ها تا کنون 73 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده شده که در 279 روستا، پروژه‌های عمرانی کوچک و بزرگ برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه 721 پروژه در روستاهای استان برای جبران خسارت سیل پارسال در حال اجراست، افزود: اغلب این پروژه‌ها را احداث جوی و جدول، هدایت آب‌های سطحی، محوطه‌سازی، زهکشی، تثبیت و پایدارسازی روستاها و غیره شامل می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای همه این پروژه‌ها آغاز شده و 65 درصد نیز میانگین پیشرفت فیزیکی آنهاست که امیدواریم تا پایان شهریورماه این پروژه‌ها را به پایان برسانیم.

حسینی یادآور شد: تیرماه امسال نیز 115 پروژه با اعتبار 20 میلیارد تومان در 105 روستای سیل‌زده استان به بهره‌برداری رسیده بود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان درباره بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده نیز خاطرنشان کرد: از 22 هزار واحد مسکونی که دچار خسارت شد بیش از 14 هزار واحد مسکونی نیاز به تعمیر داشت که این کار با 185 میلیارد تومان اعتبار و کمک بلاعوض در نیمه نخست پارسال انجام شد.

وی گفت: بیش از 7 هزار واحد مسکونی دیگر نیز در جریان سیل فروردین ماه سال گذشته خسارت‌های کلی دیده بود و دیگر امکان سکونت در آنها وجود نداشت. این واحدها نیز تا پایان خردادماه امسال بازسازی و تحویل مردم این مناطق شده است.

به گفته حسینی 813 میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه برای بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زدگان استان پرداخت شد.

وی درباره تعویق جشن پایان بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده کشور در گلستان گفت: در کشور 53 هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده ساخته شده و با توجه به اینکه گلستان، استان پیش‌رو در این زمینه است قرار بود اواسط تیرماه امسال جشن پایان بازسازی به صورت متمرکز در این استان برگزار شود که این اتفاق رخ نداد. پس از آن گفته شد اواسط مردادماه این مراسم برگزار می‌شود که به علت شیوع کرونا هنوز تصمیم نهایی برای برگزاری آن گرفته نشده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار