سرپرست آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه با تلاش پیمانکار و پیگیری مسئولان قرار است آبگیری سد نرماب از اواخر امسال آغاز شود، گفت: برای تملک اراضی سد به ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

سرپرست آب منطقه‌ای گلستان: آبگیری سد نرماب از اواخر امسال؛ ۴۵۰ میلیاردتومان برای تملک اراضی سد نیاز داریم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، سیدمحسن حسینی  ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از تلاش‌های این رسانه برای انعکاس صادقانه و بموقع اخبار و رویدادهای استان اظهارداشت: گلستان ظرفیت‌های بیشماری در حوزه‌های مختلف از اقتصادی و اجرایی گرفته تا موضوعات اجتماعی و فرهنگی دارد که رسانه‌ها در معرفی و تقویت این ظرفیت‌ها می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به بزرگترین پروژه عمرانی استان و تلاش مضاعف برای تکمیل سد نرماب گفت: این سد اوایل سال 91 کلنگ‌زنی شد و قرار بود در سال 96 به اتمام برسد. قرارداد ساخت این سد با پیمانکار که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) بوده در قالب فاینانس داخلی است که 85 درصد آن از سوی قرارگاه و 15 درصد تعهد دولت است.

سرپرست آب منطقه‌ای استان با اشاره به عدم تزریق بموقع اعتبارات دولتی به این پروژه بیان داشت: سدهای در این مقیاس غالبا‌ً در مدت 5 سال ساخته می‌شوند اما با محدودیت‌های اعتباری این اتفاق رخ نداد. تا اینکه از سال گذشته پیگیری‌ها برای تکمیل این سد بیشتر شد و اعتبار نقدی به استان اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه سدنرماب مشکلات اجتماعی بیشتری نسبت به پروژه‌های مشابه داشت، گفت: برخی‌ روستاها از جمله جنگلده بالا و پایین باید جابه‌جا می‌شدند اما اعتبارات سد بیشتر اسناد خزانه بود که مردم روستا نمی‌توانستند از آن استفاده کنند اما با اعتبار نقدی که اختصاص دادند پول کسانی که زمین‌هایشان را خریده بودیم، پرداخت و اشکالات قانونی زمین جدید برای انتقال روستاها را برطرف کردیم.

حسینی خاطرنشان کرد: با کمک بنیاد مسکن استان قرار است خانه‌های این روستاییان تا زمان آبگیری سد، تکمیل و تحویل آنان داده شود.

وی گفت: بری اینکه سد به مرحله آبگیری برسد باید بدنه به اتمام برسد و دریچه‌های آن نصب شود و بخشی از اراضی موردنیاز که حدود 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، خریاری شود.

سرپرست آب منطقه‌ای استان افزود: برآورد ما آبگیری سد در اردیبهشت ماه سال آینده بود اما با رایزنی‌هایی که صورت گرفت و قول‌هایی که پیمانکار دارد آبگیری آن از پایان امسال آغاز خواهدشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار