رئیس پلیس فتا استان گلستان از کشف پرونده تهدید و اخاذی از یک شهروند گلستانی خبر داد .

کشف پرونده اخاذی اینترنتی از شهروند گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ‌فتا، سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا استان گلستان در تشریح این خبر گفت: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی با عنوان تهدید و اخاذی از شهروند گرگانی، موضوع  در دستور کار کارشناسان پلیس فتا گلستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکیه و رؤیت مستندات مربوطه مشخص شد که متهم پس از به دست آوردن تصاویر شخصی شاکیه، در شبکه اجتماعی اینستاگرام و واتساپ اقدام به تهدید وی کرده و خواهان مبالغی درازای منتشر نکردن این تصاویر شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: پس از تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته، متهم که از آشنایان و هم‌محلی شاکیه است، شناسایی و در یک اقدام موفق پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا گلستان دستگیرشد و ضمن اعتراف به عمل مجرمانه خود اظهار داشت که پس از به دست آوردن اطلاعات شاکیه، قصد اخاذی از وی را داشته است.

سرهنگ پرسا گفت: پس از تکمیل تحقیقات، متهم  جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

این مقام مسئول از شهروندان خواست تا از انتشار اسناد، مدارک هویتی و نیز مطالب خارج از عرف و غیرقانونی در فضای مجازی خودداری کنند و یادآور شد: تهدید به انتشار اطلاعات خصوصی و اخاذی، در فضای مجازی جرم است و با عاملان این رفتارها برابر قانون جرائم رایانه‌ای با قاطعیت رفتار خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان از هم‌وطنان خواست: در جهت کمک به تأمین امنیت جامعه، ضمن همکاری با پلیس، اقدامات و فعالیت‌هایی را که مغایر با قانون جرائم رایانه‌ای می‌باشد را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار