مسئول پلیس فتا استان گلستان از شناسائی و دستگیری فردی که با انتشار مطالبی توهین‌آمیز سبب هتک حیثیث دوست قدیمی خود شده بود‌، خبر داد.

دوست قدیمی عامل توهین و هتک حیثیت شهروند گرگانی شد

به گزارش گلستان24 به نقل از پایگاه پلیس فتا، سروان وحید صاحبکاران با اشاره به شناسایی فردی که با انتشار مطالبی توهین آمیز سبب هتک حیثیث دوست قدیمی خود شده بود‌ اظهار داشت: کسانی که در فضای مجازی زمینه هتک حیثیت دیگران را فراهم کنند سریعاً شناسایی و تحویل دستگاه قضایی خواهند شد. 

 توهین و هتک حیثیت

وی افزود: شخصی ناشناس با ساختن پروفایلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با ‌ارسال پیام برای شاکی اقدام به ایجاد مزاحمت و همچنین هتک حیثیت وی کرده که موضوع با تشکیل پرونده قضایی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

مسئول پلیس فتا گلستان تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات فنی و تخصصی متهم شناسایی و احضار ‌که پس از مواجه شدن با مستندات و ادله موجود‌ به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را خصومت شخصی و اختلافات قدیمی اعلام کرد.

وی با اشاره به ماده 18 قانون جرایم رایانه‌ای اظهار کرد: هر فردی به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سیستم رایانه یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقام‌های رسمی به صورت صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

سروان صاحبکاران درباره نحوه برخورد با مزاحمان سایبری گفت: اگر در فضای مجازی فردی مطلبی را بیان می‌‌کند یا کاری انجام می‌دهد که سبب ناراحتی شما می‌شود، بهترین راه این است که آن را نادیده گرفته و یا دسترسی آن عضو را مسدود کنید و تلافی کردن رفتار این‌گونه افراد سبب می‌شود که او به ‌اعمال ناشایست خود ادامه و شدت آن را نیز افزایش دهد.

وی ادامه داد: اگر رفتار فرد مزاحم ادامه‌دار است و مزاحمت‌های او تشدید می‌شود، پیام‌های فرد مزاحم و متخلف را ذخیره  کرده و در صورت امکان عکس و نسخه‌ای از مکالمه‌های  آن‌ها را نیز نگهداری کنید و آن‌ها را به پلیس و مراجع قضایی ارائه کنید.

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار