سعیددادگر گفت: عقربه های آسیب های اجتماعی در برداشت ها و مزاحمت های افراد در فضای مجازی به سمت خطر حرکت می کند.

​حرکت عقربه های آسیب های اجتماعی در برداشت غیر مجاز و مزاحمت به سمت خطر/ کشف ۱۲ فقره زمین خواری

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل سعیددادگر» صبح امروز (دوشنبه 20 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: امروزه برخی از کاربران از فضای مجازی و سایبری برای تفنن افراطی مورد استفاده قرار می گیرد و در استان گلستان این آسیب وجود دارد.

 

فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: اگر مجموعه پلیس و رسانه در کنار هم قرار بگیرد و به اطلاع رسانی سرعت ببخشند قطعا این مشکلات کمتر می شود و این مهم را پیگیری می کنیم.

 

سعیددادگر ابراز داشت: در چهار ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 12 انواع سرقت ها بودیم که به موضوعات مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا بر می گردد و در روزهای اخیر میزان سرقت ها استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 9 درصد کاهش یافته است.

 

وی گفت: بیش از 70 درصد از سرقت های استان گلستان کشف شده است و این مجموعه تلاش پلیس آگاهی استان گلستان است.

 

فرمانده انتظامی گلستان بابیان اینکه در چهار ماهه نخست سال 22 درصد از سارقان دستگیر شده است، متذکر شد: همچنین در مدت چهار ماه نخست از مجموعه کل دستگیر شدگان 13 درصد مربوط به مفاسد اجتماعی، 14 درصد مربوط به معتادان و سه درصد مربوط به قاچاقچیان کالا و دو درصد مربوط به جرائم مالی دستگیر شدند.

 

سعیددادگر خاطرنشان کرد: مدت مشابه سال گذشته 38 درصد مواد مخدر افزایش داشتیم و همچنین پنچ درصد از دستگیر شدگان را در مدت چهار ماه نخست سال را قاچاقچیان مواد مخدر تشکیل می دهند.

 

وی افزود: از مجموعه کل دستگیر شدگان یک درصد از افراد زیر 14 سال 18 درصد در رده سنی 15 تا 25 سال، 64 درصد در رده سنتی 25 تا 39 سال و 17 درصد افراد سن 40 به بالا بود.

 

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: هشت درصد مجرمان بی سواد، 90 درصد زیر دیپلم و دو درصد نیز از مجرمان در کلیه جرائم داری تسهیلات عالی بودند.

 

سعید دادگر خاطرنشان کرد: 79  درصد از تمامی افرادی که دستگیر شدند بیکار بودند و 21 درصد نیز شاغل بودند.

 

وی افزود: در حوزه پلیس آگاهی همکاران ما در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک هزار و 453 پرونده قاچاق تشکیل شده است یک هزار و 310 نفر متهم دستگیر شدند و 147 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق نیز توقیف شده است.

 

فرمانده انتظامی گلستان یادآور شد: هفت مرحله طرح به منظور مبارزه با قاچاق در استان انجام شد و ارزش ریالی قاچاق و کالا کشف شده بیش از 16 میلیارد و 303 میلیون تومان بود.

 

سعیددادگر بیان کرد: همکاران ما با تلاش که داشتند توانستد 12 پرونده زمین خواری را تشکیل دهند و 12 نفر نیز  در این زمینه بازداشت شدند بیش از 140 میلیارد تومان ارزش ریالی این پرونده بود.

 

وی افزود: در چهار ماهه نخست سال  23 درصد میزان کشفیات مواد مخدر افزایش یافته است و در تاریخ امروز نسبت به مدت مشابه 38 درصد کشفیات مواد مخدر افزایش یافته است.

 

فرمانده انتظامی گلستان تاکید کرد: در چهار ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار تن و 105 کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کردیم و 6 باند نیز در این مدت متلاشی شد و تمرکز ما به قاچاقچیان عمده است و همکاران ما در کار پیچیده اطلاعتی توانستند این باندها را متلاشی کنند و 34 خودرو و هشت دستگاه خودروی سنگین توقیف شده است.

 

سعیددادگر یادآور شد: در حوزه پلیس فتا و فضای مجازی فراز و نشیب در کشور داشتیم و در برداشت های غیرمجاز در چهار ماهه 60 درصد کاهش داشتیم.

 

وی متذکر شد: در کلاهبرداری رایانه ای موضوع مرتبط با بحث خریدها و تبادل کالا و پول اتفاق می افتد حدود 95 درصد افزایش کلاهبرداری یارانه ای را شاهد هستیم و این می طلبد که اصحاب رسانه مردم را نسبت به این کلاهبرداری ها هوشیار کنند.

 

سعیددادگر افزود: پرونده های هتک حیثیت و جرائم علیه افراد و مزاحمت در چهار ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  219 درصد افزایش داشته است و افزایش این پرونده یک بخش به خاطر کرونا و یک بخش نیز به دلیل مصاحبه های پلیس فتا و ترغیب مردم برای طرح شکایت و رسیدگی به جرائم فضای مجازی بود و سایر جرائم نیز 21 درصد افزایش یافته است.

 

وی گفت: در حوزه پلیس فتا در چهار ماهه امسال نسبت به سال گذشته 5.5 درصد شاهد افزایش پرونده ها هستیم.

 

فرمانده انتظامی گلستان متذکر شد: عقربه های آسیب های اجتماعی در برداشت ها و مزاحمت های افراد در فضای مجازی به سمت خطر حرکت می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار