همزمان با ۲۱ مرداد سالروز حمایت از صنایع کوچک، نمایشگاه دایمی نهضت ساخت داخل برای شناسایی نیازهای مواد اولیه و قطعات واحدهای صنعتی استان و سپردن تولید آن‌ها به کارخانجات و مهندسان داخل کشور در آق‌قلا آغاز به کار کرد.

برپایی نمایشگاه دایمی "نهضت ساخت داخل" در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه، نیازهای فنی و قطعه ای ۴۹ واحد صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در حوزه های خوراک دام و طیور، سموم دفع آفات نباتی، فرآورده های لبنی، دارویی دام و سایر تولیدات به نمایش گذاشته شده است.

به گفته حجت الله خلیل زاده مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گلستان این نمایشگاه فرصتی را فراهم می کند تا واحدهای تولیدی استان ، ساخت نیازهای مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خارجی خود را از صنایع تولیدی کشور مطالبه کنند.

وی ادامه داد: بازدید پژوهشگران، نخبگان و تولیدکنندگان تجهیزات صنعتی برای رفع نیاز مواد اولیه و تولید قطعات خارجی در کشور از مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی بیان کرد: تاکنون نیاز ۲۱ واحد تولیدی استان برای ساخت ۴۱ قطعه و مواد اولیه شناسایی شده و به دنبال ساخت آن ها در داخل هستیم.

گلستان ۲۴ شهرک، ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی (شهرک هزار هکتاری اترک) با مساحت ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد که در این شهرک ها و نواحی صنعتی ۷۶۶ واحد بهره بردار با اشتغال ۱۴ هزار و ۳۲۵ نفر و سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال مشغول فعالیت هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار