سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان گفت: فاز اول مرکز شیمی درمانی بندرترکمن طی هفته دولت افتتاح می شود.

پوشش امدادی۷۵۲حادثه/افتتاح مرکزشیمی درمانی بندرترکمن طی هفته دولت

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرهاد میقانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: هلال احمر مجموعه تخصصی بوده که علاوه بر امداد و نجات در زمینه جوانان، داوطلبان، درمان و غیره فعال است.

وی با بیان اینکه داوطلبان حلقه واصل بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان هستند، افزود: ۱۶ هزار داوطلب، امدادگر و جوانان در استان فعال هستند.

میقانی با توضیح اینکه در حوادث مختلف نیروهای داوطلب در کنار هلال احمر حضور دارند، گفت: گلستان پتانسیل و ظرفیت بالایی در زمینه داوطلبی داشته و مخصوصاً در حوزه‌های پیراپزشکی و پزشکی فعالان زیادی داریم.

وی به حضور داوطلبان استان در زلزله‌های غرب کشور و حضور در آن مناطق سیل زده و یا مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان اشاره کرد و ظرفیت خیران را هم برشمرد.

میقانی از راه اندازی بانک امانات پزشکی در کل کشور توسط خیر گلستانی خبرداد و گفت: مراکز فیزیوتراپی را با کمک خیران در سطح شهرستان‌ها راه اندازی کردیم.

وی ادامه داد: در هفته دولت فاز اول مرکز شیمی درمانی بندرترکمن افتتاح شده که برای این پروژه ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

پوشش امدادی

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون نیروهای امدادی هلال احمر به ۷۵۲ مورد حادثه امدادرسانی کردند که ۵۸۰ مورد جاده‌ای بوده است.

میقانی بیان کرد: ۶ هزار و ۵۲۳ حادثه دیده در این عملیات‌ها داشتیم و به هزار و ۵۶۰ نفر امدادرسانی شد.

وی افزود: هزار و ۲۱۴ نفر در حوادث مصدوم شده بودند که ۴۳ نفر به صورت سرپایی درمان و ۶۱۵ نفر هم به بیمارستان ارجاع شدند.

میقانی ادامه داد: ۹۶۱ تیم عملیاتی با مجموعه دو هزار و ۵۲۹ نفر امدادگر در این عملیات‌ها مشارکت داشتند.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اول سال بعد از اصفهان و مازندران، سومین استان در زمینه پوشش امدادی هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار