مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از آغاز مرحله دوم پویش ایران همدل و اطعام حسینی، از عید غدیر تا پایان ماه صفر با شعار «از همدیگر گره‌گشایی کنیم» با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند خبر داد.

دعوت کمیته امداد از گلستانی ها برای پیوستن به پویش ایران همدل و اطعام حسینی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد،عیسی بابایی،مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: مرحله دوم پویش "ایران همدل" از عید ولایت تا پایان ماه صفر به منظور گره گشایی از مشکلات نیازمندان،همزمان با سراسر کشور آغاز شد.
بابایی با بیان عملکرد این نهاد در اجرای مرحله نخست پویش ایران همدل خاطرنشان کرد: در مرحله نخست این پویش در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا، ۲۴ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری شد.
وی افزود: در مرحله نخست ایران همدل بیش از ۳۱۴ هزار پرس غذای گرم به ارزش ۵ میلیارد تومان و ۱۲۵ هزار بسته غذایی - بهداشتی به ارزش ۱۹ میلیارد تومان بین خانواده‌های محروم و نیازمند توزیع شد.
بابایی عنوان کرد: در این پویش ۵ هزار بسته غذایی از سوی استانداری،فرمانداری و ادارات به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند ارائه شد.
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان یادآور شد: مرحله نخست پویش "ایران همدل" بعنوان بزرگترین پویش در سالهای اخیر همزمان با ماه مبارک رمضان و با مشارکت همگانی مردم و نهاد‌ها برای کمک به نیازمندان در شرایط شیوع کرونا انجام شد و مرحله دوم پویش ایران همدل و اطعام حسینی نیز به طور رسمی همزمان با عید ولایت آغاز شده است.
بابایی تصریح کرد: طرح " اطعام حسینی " نیزهمچون سنوات گذشته باهدف  بهره مندی از ظرفیت های ماه های محرم و صفر با مشارکت خیران، هیات های مذهبی و کمک های مردمی با محوریت مساجد و هیئت های مذهبی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار و بسته های غذایی میان نیازمندان توزیع می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با استقبال از مشارکت همه دستگاه‌ها، نهادها، مراکز نیکوکاری، خیریه‌ها برای کمک به نیازمندان در مرحله دوم پویش ایران همدل، گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت مرحله دوم پویش ایران همدل با شعار «از همدیگر گره‌گشایی کنیم» آغاز و تا پایان ماه صفر با اجرای(طرح اطعام حسینی)  ادامه دارد.
وی با اشاره بر نقش رسانه‌ها در کمک به نیازمندان عنوان کرد: از اصحاب رسانه به عنوان یار محرومان و بازوان پرتوان کمیته امداد در خدمت‌رسانی به نیازمندان دعوت می‌کنیم با پیوستن به ایران همدل، ضمن اطلاع‌رسانی، نقش موثر خود را در گره‌گشایی از افراد نیازمند جامعه و فرهنگ‌سازی خیر و احسان در جامعه به ویژه در اجرای پویش ایران همدل ایفا کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان افزود: در ایام محرم و صفر طرح اطعام حسینی برای ارائه غذای گرم به خانواده‌های محروم اجرا می‌شود. همچنین برای خیرانی که امکان طبخ غذای گرم ندارند، طرح احسان حسینی برای کمک به نیازمندان پیش‌بینی شده است.
بابایی به روش‌های غیرحضوری مشارکت مردم در در این پویش پرداخت و گفت: علاوه بر پیش‌بینی کد دستوری #۰۱۷*۱*۸۸۷۷*، امکان پرداخت نذورات از طریق سایت کمیته امداد به آدرس emdad.ir  و همچنین شماره حساب ۰۱۱۱۸۰۴۶۸۹۰۰۸ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶ نزد بانک ملی فراهم شده است.
وی با اشاره به گزارشی از میزان کمک‌های مردمی در طرح نذر قربانی گفت: خوشبختانه امسال عید قربان اتفافات خوبی برای کمک به نیازمندان و مددجویان صورت گرفت و مردم نیکوکار و خیران بیش از۲۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی خود را برای کمک به نیازمندان در اختیار کمیته امداد قرار دادند که این رقم نسبت به سال گذشته تاکنون ۲۳  درصد رشد داشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار