استاندار گلستان گفت که باوجود محدودیت‌های ناشی از سیل، تحریم و کرونا در هفته دولت امسال ۲۰ هزار میلیارد پروژه اقتصادی، عمرانی و اشتغالزایی در این استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ آغاز می شود.

استاندار: سیل، تحریم و کرونا مانع توسعه گلستان نشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، دکتر هادی حق‌شناس امروز چهارشنبه در سالروز هشتاد و هفتمین سال تاسیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با حضور در ایرنا مرکز گرگان اظهار داشت: کشور گرفتار مشکلات ناشی از کرونا و تحریم است و استان گلستان بجز این دو گرفتاری هنوز درگیر آثار منفی بازمانده از سیل پارسال و تبعات سخت این حادثه قهری است اما با این وجود توسعه استان متوقف یا حتی کند نشده است.

وی بیان کرد: علیرغم مشکلات موجود، گلستان به رشد متناسبی در بخش های گوناگون رسیده و تلاش می کنیم علاوه بر اشتغالزایی، برای بهبود رفاه اجتماعی مردم استان گام برداریم.

استاندار گلستان به ظرفیت بالای این استان در تولید محصولات کشاورزی بخصوص گندم اشاره کرد و افزود: پارسال ۵۵۰ هزار تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری شد که امسال این مقدار به ۸۵۰ هزار تن افزایش یافت.

دکتر حق شناس گفت: افزایش متوسط خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کشور ۱۰ درصد و در گلستان معادل ۴۰ درصد است.

وی بیان کرد: اتفاقات خوب و رو به پیشرفت گلستان در حالی رقم می خورد که سایه رشد اقتصادی منفی بر پیکره همه نظام های اقتصادی دنیا مشهود است.

استاندار گلستان همچنین خبر و عناصر خبری را یکی از مولفه های حیات در هزاره سوم و زندگی صنعتی دانست و افزود: در زندگی نوین و برخط امروز اگر خبر آلوده، غیر واقع و غلط برای مخاطب و اهالی جامعه منتشر شود  آسیب های مختلفی در حوزه های اجتماعی  سیاسی و اقتصادی بر جای می گذارد.

حق شناس خاطرنشان کرد: همانطور که انسان برای زندگی سالم به عوامل حیاتی نیاز دارد؛ خبر هم نیازی اساسی جامعه امروزی برای سهولت دسترسی به امکانات و خدمات و رفاه مناسب است.

در مراسم بزرگداشت ۸۷ سالگی ایرنا علاوه بر استاندار گلستان جمعی از مسوولان و روحانیت استان در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سخنانی بیان داشتند. 

مشروح سخنان مسوولان حاضر در این جلسه متعاقبا منتشر می شود.

همچنین در این مراسم دکتر محمدرضا نوروزپور مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در ارتباط تصویری با استاندار و مسوولان حاضر در جلسه سخنانی بیان داشت.  

بنیان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ۱۹ مرداد سال ۱۳۱۳ خورشیدی گذاشته شد؛ آن زمان با عنوان "آژانس پارس" تاسیس و شناخته شد و تا امروز به عنوان خبرگزاری رسمی و ملی به حرکت خود ادامه داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار