فاضل گفت: روزانه بیش از ۵۰ تا ۶۰ بیمار حاد تنفسی از مراکز درمانی استان گلستان ترخیص می شوند.

روزانه بیش از ۵۰ بیمار حاد تنفسی از مراکز درمانی گلستان ترخیص می شوند/ ۴۰ درصد آزمایش تشخیص کرونا در گلستان مثبت بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» امروز (پنجشنبه 28 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: روزانه از مراکز درمانی استان گلستان 50 تا 60 بیمار حاد تنفسی ترخیص می شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: 6 هزار بیمار حاد تنفسی از ابتدای اسفند تاکنون در مراکز درمانی استان گلستان بستری شدند که از دو هزار نفر از این بیماران آزمایش تشخیص کرونا گرفته شده که 40 درصد این آزمایش ها مثبت گزارش شده است.

 

فاضل بیان کرد: خوشبختانه نسبت به زمان پیک بیماری کرونا در استان گلستان که در هفته سوم اسفند سال 98 رقم خورد بار بستری بیماران حاد تنفسی کاهش یافته است.

 

وی گفت: در هفته سوم اسفند روزانه 100 بیمار در مراکز درمانی استان گلستان بستری می شد و این تعداد در این ایام به 30 تا 35 نفر رسیده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان خاطرنشان کرد: میانگین ترخیص و بستری بیماران حاد تنفسی در استان گلستان شیب نزولی خفیفی دارد.

 

فاضل متذکر شد: مردم همچنان باید نکات پیشگیرانه را رعایت کنند، اگر امروز شاهد کاهش بیماران حاد تنفسی در استان هستیم به خاطر طرح فاصله گذاری اجتماعی بود و در مرحله دوم و طرح فاصله گذاری هوشمند همچنان باید مسائل پیشگیرانه رعایت شود.

 

وی با بیان اینکه در اماکن پر ازدحام مردم از ماسک و دستکش استفاده کنند، افزود: همچنین دانشگاه علوم پزشکی استان به دنبال افزایش میزان مراکز درمانی در استان گلستان است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تاکید کرد: در شهرستان گالیکش، مراوه تپه، گمیشان و رامیان بیمارستانی در استان وجود نداشت و با تلاش دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر بیمارستان مراوه تپه ساخته شده است و بیمارستان گالیکش 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

فاضل با بیان اینکه ساخت بیمارستان در گمیشان نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، افزود: در شهرستان رامیان بر اساس طرح توازن ملی باید کمیسیون ماده 23 برای ساخت بیمارستان در رامیان اخذ شود و با توجه به منابع دولت دریافت این مصوبه کار سختی است.

 

 وی بیان کرد: تلاش شده این مصوبه در سازمان برنامه بودجه انجام شود و ساخت بیمارستان رامیان جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گلستان قرار دارد  و امیدواریم مجوز ساخت بیمارستان 92 تختخوابه را در این شهرستان هرچه زودتر دریافت کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار