فرماندار کلاله گفت: دستورالعمل های ستاد ملی کرونا، چگونگی برگزای مراسم محرم را برای ما مشخص می کند.

در برگزاری مراسمات محرم دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا لحاظ می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، محمد ابراهیمی تودرواری فرماندار کلاله در جلسه آینه داران آفتاب با بیان اینکه دستورالعمل های ستاد ملی کرونا، چگونگی برگزای مراسم محرم را برای ما مشخص می کند؛  گفت: عزت و اقتدار امروز ما از عاشورای امام حسین (ع)و شهدای کربلا است؛ لذا با زنده نگهداشتن عاشورای امام حسین (ع)،آموزه های این قیام بزرگ را همچنان زنده نگه می داریم. 

قربانی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کلاله با ارائه گزارشی از فعالیت های خیرخواهانه این نهاد، آمادگی مجموعه کاری خود را برای توزیع نذورات خیرین و هیئت های عزادار در ایام محرم را اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مجید حسین پور رئیس تبلیغات اسلامی کلاله در ادامه با تأکید بر برگزاری معرفتی عزاداری  امام حسین (ع) گفت: کسانی که عاشق اباعبدالله (ع) هستند؛ برای حفظ سلامت مردم، باید دستورالعمل های ستاد ملی کرونا را رعایت کنند تا حسینی بودن خود را نشان دهند.

وی در این جلسه که امنای مساجد و مسئولین هیئت های عزادار حضور داشتند، با بیان این نکته که در محرم هم عرض ارادت و هم حفظ سلامت رقم خواهد خورد؛ دستوالعمل چگونگی برگزاری مراسم را قرائت کرد و گفت: حداکثر برگزاری مراسم بدون پذیرایی در فضای باز به مدت دو ساعت و در فضای بسته یک ساعت خواهد بود.

رئیس تبلیغات اسلامی تأکید کرد: سلامت مردم را در برنامه های خود در نظر گرفته و نذورات را در کمک به نیازمندان هدایت کنید.

دکتر رشید آتا مسئول مرکز بهداشت کلاله نیز در این جلسه اظهار داشت: عزاداران زمان مراسم را برای سلامت برادران و خواهران خود کوتاه کنیم؛ ماسک بزنیم و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، هوشمندانه با ویروس منحوس کرونا مبارزه کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار