معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان خبر داد:

طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان از اجرای طرح تحولی کنترل وزن و چاقی در مدارس استان خبر داد.

اجرای طرح تحولی کنترل وزن و چاقی در مدارس استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، در گردهمایی روز چهارشنبه 22مرداد ماه که با حضور مدیر کل،  معاونین آموزش و پرورش استان و مدیران آموزش و پرورش شهرستانها برگزار گردید، رضا طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت این اداره کل از اجرای طرح تحولی کنترل وزن و چاقی در مدارس استان خبر داد .

وی در این گردهمایی گفت: این پروژه با هدف کلی ترویج سبک زندگی فعال و سالم و ترغیب به داشتن وزن متناسب در بین تمامی دانش آموزان و بهبود سلامتی و افزایش توانمندی حرکتی و کاهش هزینه های بیماری های غیر واگیر و ارتقای آگاهی مدیران، معاونین، دانش آموزان و والدین و افزایش حمایت ملی و حاکمیتی عنوان نمود.

وی افزود: این طرح در حالی اجرا می شود که در نیمرخ وضعیت سلامت کشور 59 درصد مردم و 22/2 درصد از دانش آموزان ما  دچار وزن بالا و چاقی و تهدید عوارض ناشی از آن (بیماری های قلبی و دیابت و ناتوانی جسمی و ..) هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت تشریح کرد: این طرح با غربالگری 100 درصد دانش آموزان و افزایش آگاهی والدین و دانش آموزان با موضوع تغییر الگوی تغذیه و سبک زندگی سالم در سال تحصیلی جدید  آغاز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: سنجش اولیه شاخص توده بودنی کلیه دانش آموزان از هفته تربیت بدنی آغاز و تا پایان آبان در سامانه سناد ثبت می گردد، همچنین ضمن برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره ای و حمایت و نظارت بر اجرای طرح ، غربالگری مرحله دوم در اسفند ماه آغاز می گردد و تا پایان اردیبهشت اختتامیه طرح برگزار خواهد شد.

طبرسا در پایان افزود: در شرایط کرونایی نیز اجرای این طرح به قوت خود باقی است و تلاش خواهیم کرد با تمام توان گامی در جهت پیشبرد اهداف درس تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان برداریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار