حجت الاسلام ولی نژاد گفت: برای برگزاری مراسم محرم همه هیئت ها، مساجد و تشکل های دینی باید در سایت بیرق ثبت نام کنند.

​دریافت مجوز هیئت ها و مساجد برای برگزاری سوگواره های حسینی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» ظهر امروز (شنبه 25 مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: برای ایام محرم ستاد مرکزی، مقام معظم رهبری، ستاد ملی کرونا و رئیس جمهور به این نتیجه رسیدند که برنامه های سوگواری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: مقام معظم رهبری می فرماید من خود را تابع ستاد ملی کرونا می دانم و بر اساس آن عمل خواهم کرد و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برگزاری مراسم های محرم براساس پروتکل های بهداشتی خواهد بود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد یادآور شد: هماهنگی با همه گروه های هدف برای برگزاری مراسم های محرم انجام شده است و اقناع از طریق علما و مسئولان و کارشناسان رقم خورده است.

 

وی گفت: اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما، مطبوعات و فضای مجازی برای برنامه های محرم انجام شده است و سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، دادستان ها، فرمانداران و دانشگاه علوم پزشکی نظارت بر برنامه ها را انجام می دهند و همچنین با تخلفات برخورد می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان متذکر شد: ماه محرم به دنبال توزیع غذای گرم در مناطق محروم، تهیه بسته های معیشتی، تامین هزینه های آزادی زندانیان غیرعمد، تامین هزینه های مساجد و هئیت های مذهبی، تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی، تامین هزینه بیماران به ویژه بیماران کرونایی هستیم و این موضوعات را جایگزینی سفره داری در ماه محرم و اطعام دهی خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان اینکه برای برگزاری مراسم همه هیئت ها، مساجد و تشکل های دینی باید در سایت بیرق ثبت نام کنند، افزود: حداکثر برگزاری مراسم دو ساعت است و تاکید ما بر این است که از این میزان افزایش پیدا نکند.

 

وی با بیان اینکه دسته روی، علم گردانی و هر گونه تجمعات ممنوع است، خاطرنشان کرد: استفاده از وسایل مشترک عزاداری، برگزاری ایستگاه های سلامتی، سینه زنی به صورت شور و دعوت عمومی از مردم در مراسمات بر اساس نظر ستاد ملی کرونا تعطیل است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار