فاضل گفت: تا شروع ماه محرم پیش بینی می شود که در استان گلستان نزدیک به ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار گیرند.

احتمال وضعیت زرد کرونا در ۱۰ شهر گلستان در آغاز محرم/ بستری ۴۱۱ بیمار با علائم کرونا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» ظهر امروز (شنبه 25 مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: چگونگی برگزاری مراسم محرم و کنکور 99 در ستاد ملی کرونا مطرح شد و در این خصوص تصمیم گیری انجام شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در حال حاضر شیب نزولی شیوع کرونا در دو هفته اخیر در استان حفظ شده است و افزایش میزان بیمار را در هیچ یک از شهرستان های گلستان نداشتیم.

 

فاضل با بیان اینکه در حال حاضر 6 شهرستان زرد در استان گلستان داریم، افزود: تا شروع ماه محرم پیش بینی می شود نزدیک به 10 شهرستان در وضعیت زرد قرار خواهند داشت.

 

وی بیان کرد: 411 بیمار بستری در سطح استان گلستان وجود دارد و در شرق استان که در هفته های گذشته میزان بستری بیماران بالا بود کاهش یافته است و وضعیت با ثباتی را شاهد هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص تولید واکسن متذکر شد: واکسن های تولید شده باید از مراحل مطالعاتی و فازهای آزمایشی عبور کند و بررسی در سطح دنیا نشان می دهد که 6 واکسن به فاز سه رسیدند که پیش بینی می شود که تا چند ماه آینده وارد بازار سلامت دنیا شود.

 

فاضل خاطرنشان کرد: می توانیم امیدوار باشیم تا چند ماه آینده بحث واکسن در سراسر دنیا حل شود و در کشورهایی که از نظر علمی پیشتاز هستند اقدامات خوبی انجام شده است و فاز نخست واکسن نیز در کشور ما انجام شده است و امیدواریم این تحقیقات به نتیجه برسد.

 

وی با بیان اینکه سن فوت بیماران کرونایی اشاره کرد و افزود: در هفته های اخیر چند جوان بدون هیچ بیماری زمینه ای و حتی سی.تی اسکن های آنها آلودگی ریه را هم نشان نمی داد ولی کووید 19 در این افراد در مدت کوتاه منجر به فوت شده است و این مهم نشان می دهد نقاط ناشناخته زیادی در این ویروس وجود دارد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار