رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری «تب سه روزه» در شهرستان 41 هزارو 580 راس دام سبک و سنگین واکسینه شدند.

بیش از 41 هزار راس دام سبک و سنگین در برابر تب 3 روزه واکسینه شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس نادر گوگلانی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: یکی از بیماری شایع در دام‌ها بیماری «تب سه روزه» است که امسال در بین دام‌ها مشاهده شده است.
وی تصریح کرد: با مشاهده این بیماری در بین دام اداره دامپزشکی با همکاری دهیاری ها و بخش خصوصی اقدام به پیشگیری از شیوع این بیماری کردیم.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: تاکنون ۷۵ روستا شهرستان با کمک کارشناسان این اداره مورد پایش قرار گرفته و ۶۵ کلاس آموزشی با حضور ۴۹۰ نفر با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در طی چند دوره برای دامداران برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: ۷ هزار ۴۳۰ راس دام سنگین و ۳۴ هزار و ۱۵۰ راس دام سبک و در مجموع ۴۱ هزار و ۵۸۰ راس دام سبک و سنگین برای پیشگیری از این بیماری واکسینه شدند.
گوگلانی گفت: بیماری «تب سه روزه» یک بیماری ویروسی است که به وسیله حشرات منتقل می شود و مبارزه با حشرات به ویژه پشه ها از راه‌های مبارزه با این بیماری است.
وی بیان کرد: به منظور پیشگیری و کنترل این بیماری سمپاشی جایگاه های دام به صورت رایگان توسط اداره دامپزشکی انجام می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار