مدیرعامل اتحادیه خبازان گلستان با اشاره به اینکه صدور مجوز جدید نانوایی با توجه به جمعیت و پراکنش جغرافیایی توجیهی ندارد، گفت: متاسفانه سازمان صمت اصرار بر اخذ مجوز دارد که برای ما قابل درک نیست.

اصرار برای مجوز نانوایی جدید را درک نمی‌کنم/ فشار سازمان صمت برای اخذ مجوز نانوایی جدید

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا حجی‌زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه راه‌اندازی نانوایی یا همان خبازی جدید دو سه سالی است که در سطح استان گلستان متوقف شده است، اظهار کرد: ما معتقد هستیم برای راه‌اندازی یک واحد جدید باید توجیه اقتصادی و کارکردی داشته باشد و به یک نیاز واقعی پاسخ بدهد.

وی با بیان اینکه واحد خبازی جدید در استان گلستان به جز مواردی معدود در برخی نقاط روستایی و برخی شهرک‌های جدید واقعا نه برای دولت متقاعدکننده است و نه نیازی واقعی از مردم یک منطقه را رفع می‌کند، افزود: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و برخی فعالان اقتصادی و اجتماعی این است که این موضوع را به خوبی درک کنند.

مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر براساس پراکنش جمعیتی و جغرافیایی حتی نانوایی‌های مازاد نیز در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه سازمان صمت همچنان به ما فشار می‌آورد و خواهان اخذ مجوز جدید و ایجاد نانوایی‌های دیگر است که برای ما تعجب‌آور است.

حجی‌زاده بهانه سازمان صمت برای احداث نانوایی‌های جدید را اشتغالزایی عنوان کرد و ادامه داد: نظر کارشناسی ما این است که این موضوع نه تنها موجب اشتغالزایی پایدار و مثبت نشده، بلکه با از بین بردن حریم صنفی موجب کاهش درآمد و تعدیل بسیاری از کارگران در نانوایی‌های دیگر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع پایان ماجرا نیست، تصریح کرد: اگر صدور این مجوزها ادامه پیدا کند با توجه به اینکه عمده مجوزهای جدید نانوایی‌های آزادپز هستند و به دلیل قیمت بالای آرد آزاد به سراغ خرید آرد دولتی از نانوایی‌ها می‌روند، موجب تعطیلی و کم‌کاری نانوایی‌های با نرخ دولتی و فشار بیشتر بر معیشت مردم خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان با انتقاد جدی نسبت به صدور مجوزهای جدید در ماه‌ها و سال‌های اخیر، گفت: تردیدی نداریم که صدور مجوزهای جدید به افزایش رانت در توزیع آرد به ویژه خارج از شبکه خواهد انجامید و عملا فضای اقتصاد سالم را از مهم‌ترین نیاز مردمی دور خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار